Är det måndag idag?

Satt just och funderade på vilken dag det är idag. Någonting inom mig sa måndag, men det känns som tisdag. Vad underligt! Fast skulle det vara tisdag idag så skulle jag precis ha kommit hem, och jag kom hem tjugo över fem, så det kan inte vara tisdag. Eller jag ska snarare säga så här: imorgon kommer jag komma hem runt den här tiden. Det är första dansen imorgon!! Tjohoo! Jag har bestämt mig för att gå en breakdancekurs på Danscenter Stockholm, och det ska bli jättekul! Jag har dansat jazzfunk i två terminer och känner att jag måste tillbaka till streetdancen nu. Jag har mycket mer street-moves i kroppen än piruetter och sånt. När jag gör danser själv blir det alltid ganska street-aktigt. Så det ska bli kul att komma "tillbaka". Jag har faktiskt dansat lite breaking innan på en streetdancekurs när jag var tolv år. Vi blandade dans och breakingövningar. Det roliga med den kursen var att jag var ensam tjej med fem killar som inte var tio-elva år :) Vi såg ut som yra höns när vi dansade (rättning: de såg ut som yra höns)!

Idag har jag hållit i en gympalektion tillsammans med min kompis Marre. Vi hade ett styrkepass för tjejerna i klassen. Det var grymt kul! Vi körde lite stafetter som uppvärmning, tränade ben, armar, rygg och mage och stretchade lite. Vi var andra paret ut eftersom Saskia och Annika hade lektion i torsdags, och vi hade inte haft så mycket tid att planera. Så igår kväll 19.30 loggade vi in på msn och hade msn-möte :) Det är faktiskt ett riktigt bra sätt att ha möte på! Vi hade redan gjort stommen, så på detta möte valde vi ut vilka övningar vi skulle ha och vilka låtar vi ville använda. Jag måste säga att vår lektion gick väldigt bra. Vi var inte med i uppvärmningen, men vi gjorde all styrketräning med resten av tjejerna. De tyckte att vi inte alls såg ansträngda eller svettiga ut när de låg där och ropade för att det var jobbigt. Jag tror att man får mer energi när man leder andra, och man anstränger sig mer för att peppa resten. Det enda som var riktigt jobbigt var när vi låg på rygg och fällde benen upp och ner. Det var riktigt hemskt men annars kände jag inte alls särskilt mycket. Vår gympalärare tyckte i alla fall att det var riktigt bra planerat, genomfört och samarbetat. Jag är helt klart nöjd.

Vi fick sluta lite tidigare idag, så jag gick på stan lite innan jag åkte hem. Jag svängde in på Cubus och köpte en bh och en foundation. Förut tyckte jag att Cubus kändes ungefär lika hippt som Lindex, men de har riktigt snygga kläder. Speciellt deras olika tröjor ser riktigt bra ut. Jag var nära att köpa en t-shirt men stod över. För en gångs skulle gick jag också ensam :) Det är inte så ofta man kommer iväg ensam och oftast är det jättekul att ha sällskap, men ibland känner man för att titta runt utan massa andra människor. Ska man dessutom prova bh:ar är åtminstone jag gärna utan kompisar. Det kan ju ta ett tag...

Just nu lyssnar jag på radio (vad annars?) och hostar. Jag har blivit hesare idag än jag var igår och det är inte bra! Sångprovet är om åtta dagar och jag har ingen lust att komma dit med världens rossligaste röst. Jag tror inte att det var så bra att skrika en del på gympan, men vad hade jag för val? Nu ska jag i alla fall försöka vara så tyst som möjligt. Som att jag kan klara att vara tyst i fem minuter... :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0