Äntligen!!

Jag är så lycklig! Kan äntligen logga in på bloggen! Jag har försökt under stora delar av dagen att logga in och skriva lite, men det har inte funkat. Så nu känns det bra :)

Jag har inte suttit vid datorn riktigt hela dagen idag. Jag, pappa och min lillasyrra var hemma hos farmor och farfar på eftermiddagen. Lillsyrran hade blivit lovad att hon skulle få dekorera pepparkakor med kristyr och slå sönder pepparkakshuset, så vi åkte förbi på middag för att göra detta. Det var jättekul att spritsa kakor! Vi gjorde fyra kakor var som döptes till Änglavingar, Södra stjärnhimlen, Långholmen, Farmors gris, Farfars gris, Stjärnfall, Labyrint och Herre på täppan :) Det var farfar som döpte dem. Farmors gris och Farfars gris var grisformade kakor som vi skrivit "Farmor" och "Farfar" på. De andra var lite blandade prickar, streck och kluttar. Vi fick även demolera farfars pepparkakshus. Han var konditor en gång i tiden, och gör helt fantastiska pepparkakshus! Det är inte bara ett vanligt hus, utan brukar utrustas med utedass, staket, granar, hästar, slädar, fönster av karamell och årets version med en tomte som klättrade på en stege! Allt insvept i ett lager bomull. Vi tejpade ihop ett par papperskassar till ett sammanhängande stycke, la huset ovanpå och så fick jag och syrran ta varsin hammare och slå! Asroligt, verkligen att rekommendera för alla med barnasinne :) Vi åt även middag där, och pratade och hade rätt trevligt.

Under dagen har jag även börjat läsa en ny bok: Brisingr! Det är tredje delen i serien Arvtagaren, även kallad Eragon. Första boken heter Eragon, andra De Äldste och nu har tredje kommit! Jag har läst 150 av nästan 800 sidor. Det ska tydligen komma en fjärde och sista del men när den släpps är det nog ingen som vet. Det var två år sedan andra delen publicerades, så jag tror att man kommer få vänta ett tag på del fyra. Tyvärr. Hittills är Brisingr riktigt bra, och har man inte läst serien så är det ett tips! En jättespännande fantasyserie om den 15-årige pojken Eragon och hans drake Saphira.

Samtidigt som jag nu läser Brisingr läser jag även andra delen i Twilight-serien: När jag hör din röst. Det är ganska typiskt mig att läsa flera saker samtidigt, men det finns praktiska skäl. Brisingr är som sagt 800 sidor lång, och både för tjock och för tung för att bära med sig i skolväskan. Twilight, däremot, är "bara" 300 sidor och därför mycket smidigare och lättare. Dessutom älskar jag att kunna slänga mig mellan olika historier beroende på humör och vad jag känner för att läsa :) Jag behöver bara läsa ett par sidor i en bra bok för att komma in i den så två böcker samtidigt är inga problem.

Just nu lyssnar jag på Rix Fm Party, ett program på radiostationen Rix Fm som de kör varje lördagskväll med mest snabba låtar och partylåtar. Ifall låtarna är snabba eller inte beror lite på vad man jämför med, men just nu känner jag verkligen inte för känslofyllda ballader. Det optimala vore nog lite skrikmusik och hårdrock, men disco fungerar lika bra! Resten av familjen följer Körslaget på TV4, men jag orkar inte. Det var ganska kul första säsongen, men redan nu har jag tröttnat. När de flesta dessutom inte kan sjunga sitter jag hellre här.

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0