Småbarn!

Jag älskar verkligen småbarn! Eller ja, jag älskar barn överhuvudtaget, men just småbarn är det något speciellt med! Jag har nyligen kommit hem från kyrkan, och har varit söndagsskoleledare. Det är jättekul, även om jag i morse verkligen inte var sugen på att gå upp klockan 9 och fundera ut vad jag skulle göra på söndagsskolan medans jag åt frukost. Som tur är var jag tillräckligt stark för att ta mig till kyrkan ändå och när jag väl var där insåg jag hur kul det är. Vad som gör varje stund i kyrkan lite extra rolig är Sara. Sara är helt klart min bästa kompis i kyrkan, och vi gör typ allting tillsammans där :) Vi har nästan exakt samma humor, älskar båda två att vara sarkastiska och har jättekul tillsammans. Vi två var ledare idag eftersom Linnea, som ska vara ledare med oss, inte kunde vara med. Vi pratade om Eva och Adam, hur de skapades av Gud och blev utslängda från Edens lustgård för att de åt frukten av trädet med kunskap om gott och ont. Vi berättade historien med lite illustrationer i form av ett äpple och ett ritat träd på en whiteboard. Jag tror faktiskt att barnen tyckte om det. Jag och Sara hade hand om lilla gruppen, 0-6-åringarna. Det satt självklart med en del föräldrar också. De allra minsta måste ju ha med sina föräldrar. Efter samlingen fick de som ville gå och leka i lekrummet, och vi plockade fram lite pyssel för de lite större barnen. Det är skönt att föräldrarna är med i lekrummet så att man slipper ha koll på allt hela tiden. Det var hela 18 barn idag! Man kan ju förstå vilket liv det blir i lekrummet :)

Jag hade tänkt åka och köpa en stol till mitt bild-projekt idag, men jag orkar inte. På bilden i skolan ska vi designa något eget och tillverka det, och jag ska bygga om en stol till en vilfåtölj. Inget litet projekt! Jag tänkte först åka och köpa en stol på någon second-handaffär men pappa berättade för mig idag att vi har en gammal köksstol på vinden som jag kan ta. Skönt, för jag hade verkligen inte orkat åka in till stan nu. Nästa problem blir att få in stolen till skolan imorgon men det fixar sig. Mamma kunde kanske ta bilen in och lämna av stolen i skolan. Vi får se.

Just nu sitter jag och lyssnar på Lugna Favoriter på radion och vet inte riktigt vad jag ska göra. Antagligen ska jag spela lite spel på internet och sedan läsa lite i tredje Eragon-boken. Som sagt så får vi se :)
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0