Allmänna torsdagstankar (ATT)

I dessa dagar är det en tanke som hela tiden envisas med att komma tillbaka. Som något som jag liksom aldrig kan skaka av mig: vetskapen om att jag bara har en termin kvar med världens mest underbara klass!! Det slår mig lite då och då att jag kanske aldrig träffar vissa igen efter detta halvår. Dessa tankar dyker oftast upp när jag tänker på någon i klassen, vilket är ganska ofta... Men jag säger som S Club 7:

I never had a dream come true
until the day that I found you,
even though I pretend that I've moved on
you'll always be my babies.
I never found the words to say
you're the ones I think about each day,
but still I know no matter what love takes me to
a part of me will always be with you!

Detta är verkligen hur jag känner, och det kommer från djupet av mitt hjärta :) Så mycket klyschor, men jag bryr mig inte. Hoppas att hela klassen ser detta eftersom jag är så feg och inte sjunger det direkt till dem. En dag ska jag sjunga detta!

Idag har jag haft en underbar dag med denna klass. Jag och tre kompisar var killerball-nördar på gympan! Vi fick sluta lite tidigare, men vi fyra stannade kvar i salen och spelade en variant på killerball de sista fem minutrarna :) Det var jättekul och ganska svettigt. Man blir varmare än man tror. Under själva gympalektionen lekte vi en lek som hette Ambassadör. Det var en blandning av killerball och spökboll och var riktigt roligt! Man skulle kasta bollar på andra laget, och kasta ärtpåsar till dem i sitt eget lag som hade blivit träffade. Grymt kul! Jag behövde röra på mig, har blivit stel i kroppen under lovet. Jag kan fortfarande ha lite ont i axlarna ibland men det är inte så ofta. Det var i alla fall skönt att få springa.

Jag och mamma åkte till Stadshagen idag efter skolan. Vi var på öppet hus på Mikael Elias Teoretiska Gymnasium. Det är en av de skolor jag kommer söka till, och den såg rätt bra ut. Vi var på en presentation av skolan först, och gick sedan runt i byggnaden. Jag tyckte att de hade en bra skolplan, riktigt attraktiva kurser och det verkade som att de har tänkt efter på vilken typ av skola de vill vara (en för studiemotiverade, alltså pluggisar som undertecknad). Däremot var det ganska trånga lokaler, och mammar var lite lite skeptisk till att de ägs av ett börsnoterat företag. Jag tycker att det såg riktigt bra ut och skulle antagligen kunna tänka mig att gå gymnasiet där.

Just nu lyssnar jag på radion och dricker svalnat te. Måste alldeles strax gå och lägga mig, men man måste ju skriva ett inlägg innan dess. Av någon anledning har jag en känsla av att jag kommer drömma om klassen inatt :) Jag har gjort det de senaste två nätterna, och väntar mig inget annat. Något som tar upp så mycket av ens tid och tankar borde man väl rimligen drömma om?
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0