2009!!

Gott nytt år allihopa! Dagens ämne är ju ganska givet: nyår! Det känns alltid lite konstigt att byta år och börja skriva -09 på alla skolpapper och liknande. Jag firade nyår med familjen och vi fortsatte vår ettåriga tradition med musikal och restaurang på nyårsafton. Det var så sjukt mysigt! Vi var och såg "Footloose" vid Odenplan och åt sedan på en restaurang som hette S:t Eriksgatan 1. Footloose var helt galet bra! Grym musik, jättebra dans och riktigt duktiga skådespelare. Tyvärr var Brolle (som spelar Tommy) sjuk, så det var en stand-in som hette Daniel Gill som spelade istället. Han var precis lika bra. Huvudrollen Ren spelades av Peter Johansson, och det är en av de bästa musikalartister som finns i Sverige! Jag grät floder på flera ställen!  Inget ovanligt, men ändå. Det var riktigt rörande och sorgligt!

Efter musikalen åkte vi till restaurangen S:t Eriksgatan 1. Grymt mysigt ställe! Det var en liten restaurang med sju-åtta bord, en soffa och ett par fåtöljer. Just att de hade en soffa gjorde att hela rummet kändes mycket mysigare och mer hemtrevligt. Maten var jättegod och vår servitris var jättesnäll och gullig! De spelade musik på låg volym i högtalare och jag, mamma och min lillasyrra satt och mimade när det kom en låt vi kunde. Tyvärr hade jag lite ont i huvudet mot slutet av middagen. Men det gick över när vi tog en taxi hem och tittade på fyrverkerier genom bilfönstrena.

Pappa följde med till mammas hus när vi kom hem, och han sov över här. På kvällen tittade vi på film och åt snacks till tio i tolv. Då klädde vi på oss ytterkläderna och gick ut på baksidan och tittade på alla fyrverkerier. Det var hur mycket som helst! En bit bort sköt de hur mycket som helst, och även på andra sidan huset sköts en del. De fyrverkerierna var nästan roligast för de smällde precis över våra huvuden! Vi såg även en del saker som vi inte sett förut. Det var någon form av ljuslyktor som var orangea och sakta steg mot himlen. Jag har aldrig sett sådana tidigare, vet någon vad det var? De var i alla fall väldigt vackra. Efter tolvslaget gick vi in och tittade lite på någon Bond-film medan vi såg ut genom fönstret på de fyrverkerier som fortfarande sköts. I vanliga fall hos pappa brukar det skjutas ända till klockan fyra på morgonen, men här hos mamma var det lugnt. Runt ett hörde vi ett par fyrverkerier som sköts av ganska nära oss men annars var det lugnt. Grymt skönt!

Idag har jag lagat mat. Ikväll kommer ett par kompisar förbi på middag, så jag har lagat en del av den middagen på förmiddagen. Egentligen tänkte vi ha tjejkväll, men det var bara två tjejer som kunde komma. På något sätt hade en av mina närmaste killkompisar fått höra talas om detta och han frågade om han också fick komma :) Självklart sa jag ja, och det ska bli jättekul att ha dem allihopa över här. Eftersom mamma bor mitt ute i ingenstans (500 meter från Net On Net Lagershop för alla som har sett den reklamen) har vi haft ett litet dilemma hur folk ska ta sig hit, men allt löste sig när en av tjejerna skulle få skjuts hit och hon kunde plocka upp de andra vid pendeltåget. Jag har en del kvar att göra, framför allt att plocka i ordning här i huset. Jag städade mitt rum i morse så nu är det mer i ordning än det har varit på väldigt länge :) Jag längtar tills de kommer, men det är två och en halv timma kvar.

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej, tänkte bara säga att ljuslyktorna är sånna som man släppte på stränderna i thailand för att visa sin aktning.. men nu säljs de även i sverige.. det är som en luftballong fast i papper, brukar ha sånna på nyårsafton för det är så kul att tända dem och släppa iväg dem! :P

2009-01-02 @ 17:22:24
URL: http://justida.blogg.se/
Postat av: ANGELICA

sv: ååh tack :)

fan vad roligt :DD



hänt idag? :D

2009-01-02 @ 19:28:16
URL: http://angos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0