Silverrand

Jag har målat mina små naglar! Skåda!


Färgerna är Depend nr 40 (röd) och nr 106 (silver). Jag kände för att använda de färger som jag köpte med Pellan på Cubus igår, så naglarna blev röda med en silverrand. Det tog en stund att göra, men jag har inte haft så mycket annat för mig nu under kvällen. Eller ja, jag skulle nog räknat lite matte men jag bortser från det :)

Idag har vi haft det andra nationella provet i svenska: uppsatsen! Årets tema är "nattliv" och man fick välja på att skriva berättelse, novell, debattinlägg eller krönika om ämnet. Jag skrev en krönika om mörkerrädsla och om hur tjejer inte vågar gå utomhus själva på kvällarna. Det kändes väldigt bra och jag skrev ganska precis fyra sidor på två timmar och fyrtio minuter. Egentligen hade jag skrivit färdigt efter en timma men jag tog en liten paus och renskrev och la till små detaljer. Nu är det bara den muntliga delen kvar i svenskan och den ska vi göra nästa vecka. 

Under klassrådet lyssnade vi på ett föredrag av tre killar från Kungsholmens Gymnasium som handlade om nätmobbning. Killarna går i trean och detta var en del av deras projektarbete, som alla gör i trean. Det var jätteintressant att höra om hur folk kan bli utfrysta på Facebook eller att taskiga bloggkommentarer är en form av mobbing. Sån tur att jag har så fina läsare som bara skriver positiva kommentarer! Två av killarna hade gått på AF och jag kände igen dem ganska väl. Det var en mycket bra föreläsning!

Alldeles nyss ringde en vän till mig som heter Mia. Hon var barnpastor i vår kyrka tidigare och var väldigt bra kompis med mig och mina vänner. Hon var bra kompis med alla! I somras slutade hon som barnpastor, och nu ringde hon för att höra om jag och min lillasyster ville vara med och dansa på en föreläsning hon ska ha tillsammans med två andra på lördag. Hon och hennes man driver ett företag som gör kristen barnmusik och jag har varit med och spelat in två skivor för några år sedan. Till några av låtarna från detta företag ska vi dansa! Det ska bli jättekul och jag tackade förstås ja. Det var hur länge sedan som helst jag träffade Mia och jag längtar! Hon är världens gulligaste och snällaste människa! Så på lördag ska vi till Sollentuna och dansa :)

Just nu lyssnar jag på Agnes (hon som vann Idol) nya låt "Release me". Den är riktigt riktigt bra! Jag älskar hennes nya discosound och texten är väldigt fin. Jag tror att jag kan koppla till texten, men jag vet inte riktigt. Inuti är jag lite förvirrad just nu... Snart ska det sovas, imorgon är en ny dag. Då blir det dans på ungdomsmötet EKO i kyrkan! Tjohoo :)
Bless// Johanna
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0