Shining in the sun

Idag har jag varit duktig! Jag har promenerat 4 km :) I morse började jag skolan tio över tio, men kom till Centralen tjugo över nio. Förstås. Att komma för tidigt är en liten tradition jag har. I vilket fall som helst bestämde jag mig för att promenera den knappa kilometern från Centralen till skolan. Solen sken över Stockholm och trots att det var -2 grader satte jag mig vid Norra Bantorget och solade i tio minuter! Det var jätteskönt! Jag lyssnade på glad musik, solade och tittade på folk som tittade på mig :) Superskönt sätt att börja dagen på. Därför var jag extra glad när jag klev in i skolan och träffade Annika. Allt var liksom soligt. Jag och Annika snackade melodifestival och hade roligt. En sjukt bra start på dagen, alltså.

De resterande tre kilometrarna gick jag när jag promenerade hem från pendeltågsstationen. Det var massor av förseningar i pendeltåget, så jag missade bussen och bestämde mig för att promenera hem. Det var ganska kallt men ändå väldigt skönt. Promenaden tog väl en halvtimma och jag hade musik i öronen hela tiden. Grymt skönt att få röra lite på sig! Dessutom såg jag den största måne jag någonsin sett när jag gick där på gångvägen i mörkret. Den var hur fin som helst! Jag tog ett kort med mobilkameran, men det blev inte alls bra. Typiskt att man inte hade med sig systemkameran... :)

Annars har jag limmat kartonghus idag på tekniken. Det var kladdigt och knepigt men jag är äntligen färdig med stommen på huset! Jag har även flummat på franskalektionen och haft hinderbana på gympan. Mina kompisar Noon och Olivia höll i gympan och de gjorde en hinderbana som man skulle ta sig igenom samtidigt som man var fastbunden i ena benet med en kompis ena ben! Det var ganska svårt men väldigt kul! Samarbete på hög nivå minsann. Självklart drog vi över gympalektionen så att vi kom försent till matten som var efteråt. Som vanligt... Vår mattelärare börjar bli lite trött vid det här laget :)

Just nu håller jag på och letar efter bra biofilmer. Jag och min kompis Sara ska gå på bio på lördag, och vi funderar på vad vi ska se. Förslag? Tyvärr kan man inte se när helgens filmer går förrän på torsdag. Men det ska i alla fall bli kul att gå på bio! Alltid lika mysigt :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0