Love is hard

Idag hade jag det första nationella provet!!! Nu är det bara (?) åtta kvar. Dagens var läsförståelse i svenska. Vi hade tidigare gått igenom årets texthäfte grundligt och nu skulle vi skriva ner svar på 21 frågor av varierande sort och längd. Jag chattade med min kompis Viktor igår kväll och han hade en smula panik inför detta. Det kände jag inte alls. Eftersom det inte gick att förbereda sig på något sätt tyckte jag inte att det var något att vara nervös för. Hade det varit ett pluggprov hade resultatet ju varit mer eller mindre grundat på hur pass väl man hade pluggat innan, men här kunde man ju inte göra någonting alls. Jag kände faktiskt att det gick riktigt bra. Man hade 80 minuter på sig att göra hela provet, men jag var färdig efter ungefär 50 minuter. Då tittade jag igenom allt jag hade skrivit och fick sedan gå. På torsdag gör vi ett till nationellt prov i svenska men då uppsatsprovet. Det känner jag mig inte alls nervös inför. Jag har alltid haft ganska lätt för att formulera mig skriftligt (det kanske syns här?).

Något jag däremot är lite mer nervös för är mitt sångprov till Kungsholmens Gymnasium/Stockholms Musikgymnasium imorgon bitti!!!!! Hjääälp! Jag har bara blivit lite bättre i halsen, men hostar fortfarande en del och är rosslig. Jag kan lova att jag kommer sjunga upp hela morgonen imorgon. Det ska bli kul att se hur det går, men fortfarande nervöst. När jag övade med mamma i söndags höll rösten knappt och jag kunde inte hålla en ton utan att svaja som en sjal i stark blåst. Tänk om det händer imorgon! Å andra sidan är musiklärarna som håller i proven jättesnälla och har förhoppningsvis lite förståelse. Mina kompisar Anna och Maria gjorde sina prov i måndags och de sa att lärarna tog det lugnt och var jättesnälla. De tyckte faktiskt inte att det var såå svårt, och det är ju en tröst. Oj vad jag jagar upp mig själv nu :)

Annars har det mest varit skoldag idag. På biologin delade jag bok med Fabian för att han inte hittade sin, och vi hade rätt kul. Vi fick sitta nära varann för att kunna läsa ordentligt och det var rätt mysigt :) Jag skulle egentligen ha dansat breakdance idag men eftersom jag är hostig och vill spara rösten till imorgon gick jag inte. Dessutom var jag väldigt trött.
För övrigt stör jag mig på att min supersmarta scroller på musplattan på datorn vägrar fungera! Jag älskar ju den där scrollern! Typiskt. Nåja, nu ska det intas kvällsmat, hostmedicin och sedan blir det hopp i säng! Tänk på mig lite extra imorgon klockan halv nio!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0