Lite av varje

Det är spännande med känslor. Hur fort de kan ändras, och hur lätt det är att sätta igång en hel svärm av känslor någonstans mellan magen och revbenen. Just nu känner jag mig lite allt möjligt. Pirrig, glad, förvirrad, otålig, och allmänt stirrig :) Tänker inte berätta varför...

Operan i onsdags var helt makalös! Den var jättepampig, häftig och de sjöng så otroligt bra! Jag köpte inget program så jag var inte helt isatt i vad operan handlade om, men jag hängde bra med ändå. Jag hade nog bästa platsen på hela Kungliga Operan. Längst fram i mitten! Jag hade hela orkestern nedanför mig och hela scenen precis framför. Om jag hade sträckt på mig hade jag nog kunnat peta dirigenten i huvudet, så bra satt jag! När jag var på väg till Operan träffade jag en kille från kyrkan som heter Robin. Jag har nog aldrig pratat med honom tror jag, men han kände igen mig när jag stod på tunnelbanestationen. För att vara exakt stannade han när han skulle gå förbi mig och stirrade på mig. Han stirrade så pass länge att jag tog av mig mina hörlurar och sa "eeh... hej". Han sa namnet på kyrkan jag går i, och då kände jag igen honom. Vi pratade i två tunnelbanestationer och hade väldigt trevligt. På själva Operan träffade jag min musiklärare och hans fru och vuxna dotter. Det var jätteroligt! Jag kände mig ganska rolig i pausen när jag promenerade runt på Operan och tittade. En ensam 15-årig tjej bland alla andra besökare som var nära pensionåldern :) Det var väldigt kul. Jag rekommenderar starkt att gå på opera över huvud taget! Det är jättekul om man är musikintresserad.

Igår var jag kvar i skolan till klockan halv åtta på kvällen. Vi hade prov i SO idag, så jag och min kompis Fabian var kvar i skolan och pluggade. Vi pratade och pluggade och hade väldigt kul, så vi glömde helt bort tiden :) Jag hade sagt till min pappa att jag kanske skulle vara hemma runt halv sju, och vid sju ringde han och blev lite sur när jag sa att jag var kvar i skolan. Men vi hade roligt. Provet idag gick väldigt bra, det var ganska långt men jag kände att jag hade koll på det mesta. Vi hade prov på andra världskriget och nazismen. Usch för nazism! När jag och mina kompisar Marre och Pellan åkte pendeltåg hem idag satt det lappar uppklistrade på tågfönstret. På dem stod bland annat "Mångkultur skadar dina barn och barnbarn" och "Om vi inte tar kampen mot mångkulturen, ska våra barn behöva göra det?". Helt sjukt!!! Vi plockade ner så många lappar vi kunde. Det satt en man och en kvinna i samma stolsgrupp som vi och de började prata med oss och varandra om just hur viktigt det är att vi värnar om demokratin. Det var jättekul att sitta och prata med dem.

Nu ska jag alldeles strax till kyrkan. Jag ska stå i cafét ikväll. Det ska nog inte bli så sent, jag måste sova lite inför sportlovslägret nästa vecka. Det blir nog inte överdrivet mycket sömn då... :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0