ZzzzZzzZZzzz

Jag är så sjuuuuukt trött! Jag har ingen aning om vad det kommer ifrån, men imorse satt jag och Marre och gäspade hela vägen på tunnelbanan. Jag brukar vara relativt pigg om dagarna, och när jag var i skolan hade jag inte tid att vara trött men efter skolan slog tröttheten till igen. På väg ut till golfen blev jag jättetrött i pappas bil och jag hade lite svårare än vanligt att koncentrera mig. Spelet blev därför ganska lidande, och jag kände verkligen inte att jag spelade bra idag. Därav en eller två tårar i bilen hem... Väl hemma värmde jag lasagne och trodde att jag skulle somna i maten. Men med mat i magen och efter en dusch kände jag mig lite piggare. Nu är jag trött igen, men när jag har skrivit färdigt ska jag gå och lägga mig. Min säng längtar efter mig!

Idag fortsatte skolan. Vi hade matte, kör med samhällsklassen, musikteori, gympa och franska för första gången. Gympaläraren fick oss att springa 2,2km (fast han sprang med första kilometern) och träna lite styrketräning i Rålambshovsparken. Man var helt slut efter det, speciellt som det var så varmt! Alla som låg i gräset och solade tittade på oss när vi stånkade förbi. Som lite "kompensation" fick jag sluta en kvart tidigare än vad det stod på schemat. Vi hade 80 minuter franska sista lektionen och den sista uppgiften var att skriva en kort presentation om sig själv på franska. När man kände sig färdig, efter en halv A4-sida för mig, fick man gå hem. Dessutom fick vi en ny tjej i klassen idag. Hon har stått på klasslistan hela tiden men inte varit i skolan de tre första dagarna. Vi trodde att hon inte skulle komma alls, men det visade sig att hon har varit sjuk och kom idag. Hon var jättesnäll, heter Gabriella och bor i Örebro! Under veckorna bor hon hos sin mammas kompis tills att mamman har fått en bostad i Stockholm, men hon tar tåget hem varje helg! Om mamman inte hittar någonstans att bo i Stockholm kommer Gabriella förmodligen att sluta i vår skola. Det känns skumt...

Imorgon är det fredag!! Jag slutar skolan halv ett, ska träffa några tjejkompisar och fika och dansa på EKO i kyrkan! Helt klart veckans bästa dag :) Bara en natt bort...
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0