Sakta vi gå genom stan

Idag har jag gått runt stora delar av stan. Jag träffade Leo igen efter hans långa vistelse på sitt landställe, och det var sjukt kul! Vi träffades på Centralen, satte oss på en bänk utanför Rosenbad och gick sedan bort till Slottet, Riksdagen, Skeppsholmen och tillbaka till Centralen. Hela "promenaden" tog tre timmar inklusive stopp på lite olika ställen. Bland annat stod vi länge på Skeppsholmen och tittade på Gröna Lund på andra sidan vattnet och lyssnade på skriken. Det var verkligen jätteskönt att träffa honom igen!

Efter att vi hade sagt hejdå åkte jag till Rotebro och spelade golf. Nu har jag och pappa bara två gånger kvar på golfkursen, och idag övade vi på att slå med drivern (den största klubban). På onsdag är nästa lektion och efter den ska jag och pappa spela en runda på banan, eventuellt med pappas jobbarkompis och hans son, som också går på den här kursen. Jag är ganska bra på att slå med järnklubbor, och har tydligen riktigt bra chippningsteknik, men det gick inte lika bra med drivern. Till slut fick jag iväg ett par bollar runt 140 meter, men det tog ett tag. Men jag tycker om golf.

Imorgon måste jag gå upp relativt tidigt. Leo kommer hit runt tolv, och jag vill helst inte väckas av att han ringer och säger att han åker från Centralen... Idag vaknade jag halv elva, men det var bara för att jag för en gångs skull inte blev väckt av mina föräldrar vid halv tio! Dessutom sov jag sex timmar natten innan. Men det blir kul att Leo kommer hit :)

Nu ska jag leka i fotoprogram och kanske spela poker på Facebook. Jag stör mig fortfarande på killar som stöter på mig där...
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0