Soliga söndag!

Jag tycker faktiskt om söndagar. Det är en rätt soft dag egentligen. Idag har jag varit söndagsskoleledare i kyrkan. Jag och två tjejer som heter Emma och Linnea hade hand om 0-6åringarna. Det har vi egentligen var fjärde vecka, men nu har det gått åtta veckor sen senast. Det beror på att när vi skulle ha för fyra veckor sen var det ingen söndagsskola. Det var istället barngudstjänst där barnen stannar kvar i kyrksalen och de vuxna går ner till sin "söndagsskola" med ett par seminarier.
   I vilket fall som helst pratade vi om Noas ark idag. Linnea hade letat upp ett par leksaksdjur, och sedan berättade vi historien om hur Noa byggde arken och att han skulle ta med ett par av varje djur på hela jorden. Då höll Linnea upp ett leksaksdjur i taget, och så fick barnen säga vad det var för djur och hur de lät :) Efter att vi hade gått igenom giraffen, renen, grisen, kossan, hästen, lejonet, lammet och hönan berättade vi vidare hur jorden var helt översvämmad efter 40dagars regn. Hela berättelsen avslutades med att Gud skapade regnbågen, när allt hade torkat, som ett löfte på att det aldrig skulle bli en sådan översvämning igen. Barnen tyckte nog rätt mycket om vår berättelse, tror jag. Efter att vi hade sjungit lite fick alla gå till lekrummet där vi, förutom alla leksaker, tog fram papper och pennor och ritade regnbågar. Jag älskar småbarn! Något som är bra med att ha de små barnen är att många föräldrar är med så att man får hjälp att hålla reda på alla småttingar som springer runt.

Det har ju snöat idag också. När vi skulle åka från mamma till pappa (jag och syrran flyttar på söndagar) var allt täckt av minst 5cm snö, och det bara fortsatte yra kring huvudet på oss. Jag vet inte om det fortfarande snöar, men det blåser. Jag hoppas nästan på en liten storm under natten, jag tycker om att ligga och lyssna på vinden innan jag somnar. Fast det är ju inte så kul att gå till skolan klockan 7.10 när det blåser iskallt om öronen...

Nu ska jag surfa runt lite till, till tonerna av Queen. Jag har fått lite huvudvärk, och även om det börjar släppa nu så ska jag nog stänga av datorn snart. Sedan börjar ju Sporten klockan 8, och det vill man ju inte missa :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0