Så länge sen...

Min kompis Elin påpekade igår att jag är dålig på att uppdatera bloggen. Jag är mycket beredd att hålla med henne.

Min vecka har varit helt okej. Det har funnits positiva saker och negativa saker. Jag är en positiv männsika så jag startar med det som varit bra, och då måste ju Gymnasiemässan nästan nämnas först. Igår och idag har jag varit på mässan och tittat. Igår fick vi ledigt efter lunch för att åka och titta på gymnasieskolor. Det roliga var att det inte var obligatoriskt och att inte en enda lärare följde med. Ville man till mässan fick man åka dit, annars behövde man inte. Fast det var inte särskilt många som inte åkte. Jag åkte med min kompis Pellan. Vi hade från början planerat att gå och käka hamburgare någonstans med tjejerna, men jag och Pellan kände inte för det så vi åt kyckling i matsalen istället och åkte sedan till mässan. De andra åt på Burger King och kom därför mycket senare till mässan än vi. Jag tyckte att det var roligt att gå runt och titta på vilka skolor som ställde ut, prata med elever och samla broshyrer. Jag och Pellan tittade på ett turism-gymnasium i Ed (ligger nästan rakt västerut från Stockholm, typ vid norska gränsen) där man kunde ha kajak, forsränning, klättring och mountainbike på schemat :) Men vi insåg båda två att det inte riktigt var något för oss.
   Idag var jag på mässan igen, den här gången med mamma och pappa. Min lillasyrra var hemma eftersom hon tyckte att det lät tråkigt. Hon hade säkert tyckt det, men vi andra uppskattade det. Jag hade skrivit en lista med vad jag ville titta extra på idag, och mamma strök Scengymnasiet, Stadsteaterns gymnasium, direkt! Jag och pappa skrattade mest åt henne då :)

Idag fick jag veta en jättekul grej! Jag ska om två veckor träffa min kompis Ossian, som jag inte har träffat på två år! Fredag 28 november är det ett stort ungdomsmöte i Sollentuna Pingst som heter Norrort United. Där ska jag och resten av Aspnäs Dancers dansa, och Ossian ska dit! Det ska bli så sjukt kul att träffa honom igen! Senaste gången var sportlovet 2007, då vi var på skidläger i Idre tillsammans. Som tur är har vi hållit en del kontakt på msn och Facebook :)

Men allt är ju inte bara frid och fröjd hela tiden. I tisdags kväll opererade min kompis Olivia blindtarmen. Jag hade ingen aning om det, förrän Noon berättade på onsdagen att hon hade fått ett sms på tisdagskvällen där Olivia sa att hon skulle opereras. Vi var lite oroliga nästan hela dagen, tills vår mentor Mark kom sista lektionen. Då hade han pratat med Olivias pappa, som hade sagt att allt hade gått bra och att Olivia mådde bra. Jag hoppas att hon kommer till skolan på måndag, men sånt vet man ju aldrig.

Torsdagen och fredagen var smått onda dagar för mig. Inte så att det var något ont och elakt över dem, men de gjorde ont. Sammanlagt måste jag ha fått uppemot 10 småsår under de två dagarna! Det poppade hela tiden upp nya små sår på händerna och jag har ingen aning om vad jag gjorde för att få dem. Dessutom glömde jag strumpor till gympan och dansen i torsdags. På gympan spelade vi badminton, så det var inte så farligt att vara barfota då men dansen var värre. Om du någonsin testat att göra en serie piruetter barfota på gymnastiksalsgolv så vet du hur det känns. För dem som inte har testat kan jag upplysa om att det är svårt. Man glider inte alls utan gnider bara bort skinnet från tårna hela tiden. Jag kan väl säga att jag hade lite mindre hud under stortån efter lektionen :)

Nu blev det långt, men så är det. Snart ska jag äta middag, när min lillasyster kommer hem från bion. Hon var och såg "High school musical 3" igen, denna gång med en annan kompis än första gången. Att hon orkar!
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: elin

jag tyckte minsann att det var aptrist på mässan!

2008-11-16 @ 12:10:16
URL: http://modisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0