Pilates?

Solen skiner, fåglarna kvittrar, getingarna surrar mot fönstret och jag sitter ändå inne! Hur kan det komma sig? Jo, datorn är här inne, förstås. Jag har varit inne på en sida som heter Tribal Wars och läst lite. Tribal Wars är ett onlinespel där man bygger en medeltidsby och målet är att utveckla byn och få mycket makt. Man kan bedriva handel med andra byar eller angripa dem. Jag har killar i klassen som spelar, och jag tror att jag faktiskt ska börja spela själv. Jag tänkte skapa ett konto nu, men jag är just nu på mammas jobbdator, så det känns inte så bra. Jag ska till pappa ikväll och där har jag egen dator. Det känns som en bättre idé att spela onlinespel där. En skum grej som jag läste var att ens by blir övergiven om man inte är aktiv på 14 dagar! Men jag ska nog göra ett försök i alla fall.

Just nu sitter jag och tittar på när mamma gör DVD-pilates! Jag har testat själv ett par gånger, och det är helt okej. Däremot säger de att man formar kroppen och får mer kontroll över den redan efter ett par gånger. Det har jag faktiskt inte känt. Däremot är kvinnan på filmen sjukt stark. Hon ligger på rygg och kan utan ansträngning lyfta upp överkroppen till sittande utan att rycka eller hjälpa till med händer eller ben. Det är svårare än det låter!

Jag och mamma ska i eftermiddag på 40-årskalas hos mammas kusins man. Deras barn, mina sysslingar, är rätt bra kompisar till mig så det ska bli kul. Jag har däremot ingen aning om vad jag ska ha på mig :) Det blir nog kjol och leggings och någon snygg T-shirt.

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0