Oj, vad trött jag just blev!

Jag vet faktiskt inte varför, jag blev bara jättetrött när jag öppnade min blogg. Det kan bero på att jag faktiskt skrev en del i torsdags, men när jag skulle spara det försvann allt igen. Jag fattar inte vad det är för fel! Men min ungdomsledare i kyrkan lärde mig att om man ler mår man bättre, hur fejkat leendet än är. Och en bra låt på radion ("Jennie let me love you" med EMD) hjälper förstås till att höja humöret :)

Jag borde kalla mig helgbloggare från och med nu. Jag hinner verkligen inte blogga på vardagar, det är sjukt. Igår hade jag visserligen historieprov som jag behövde plugga till, men ändå. Det gick rätt bra faktiskt. Jag följde min SO-lärares råd hur man kan göra för att få till ett bra MVG-svar. Men hon är ändå rätt snål med MVG:n. Jag fick VG+ på islamprovet som vi fick tillbaka i torsdags. När man får ett VG+ ska man inte börja fundera på skillnaden mellan det och MVG-. Jag kan säga så här: man blir inte riktigt lika nöjd med sitt betyg då...

I tisdags hade jag sista konfirmationsträffen. Det var lite ledsamt, men vi spelade massa drama, så det var inte så ledsam stämning. Imorgon är konfagudstjänsten och fem av mina kompisar kommer då till kyrkan och sedan hem hit tillsammans med elva andra släktingar. Det ska bli kul! Jag var även i kyrkan igår på ungdomsmöte. Vi dansade två danser och det gick riktigt bra. Jag fick även reda på en stor grej då. En kille som jag är rätt bra kompis med mig är kär i mig!!! Han är jättesöt, han började prata om att det är kul med kodade meddelanden och sådant. Jag höll med honom, och han tog upp en lapp med några konstiga krumelurer och någon form av ledtråd och frågade om jag förstod vad det stod. Det gjorde jag inte så han visade hur man skulle tänka. På den lappen stod det "I love you". Jag blev lite förvånad, men jag var inte helt säker på om han menade att han var kär i mig, eller om det bara var ett kul exempel. Jag fortsatte prata om dekodning och sådant och efter ett tag började han skriva ett nytt meddelande. När han räckte fram lappen till mig löste jag koden. Det stod "det e sant" på den. Då förstod jag. Jag var bara tvungen att ge honom en kram då. Sedan sa han något om att han inte var så bra på det där med kärlek och sådant, och jag skrattade lite. Han nuddade min hand lite och tittade på mig. Då kom min syssling och satte sig vid vårt bord och frågade vad vi pratade om! Det var kanske inte världens bästa timing, men det var rätt kul. När jag en stund senare skulle gå till pappa som väntade i bilen gick han (inte min syssling) med mig och la armen om mig en liten stund när ingen såg. Han är jättemysig, men jag har träffat honom typ sju gånger. Jag vet inte om jag är kär i honom, men jag kan mycket väl vara på väg att bli det :) Jag har faktiskt hans mobilnummer, men det beror på att vår gemensamma kompis Ella trodde att det var något på gång mellan oss och hon skickade hans nummer till mig. Hon och hennes tvillingbror Linus tycker att det är jättekul att vi gillar varandra. Det var faktiskt genom Linus som vi träffades, han är Linus klasskompis. To be continued... :)

Om 40 minuter ska jag på fest hos min kompis Maria. Hon fyllde år för ett par veckor sedan och ska ha födelsedagsparty ikväll. Jag berättar imorgon vad jag har köpt, man vet ju aldrig vem som läser :) Det ska bli jättekul! Jag har gjort ett jättefint kort, men när jag skulle sätta självhäftande plast över alltihopa blev den lite bubblig. Nåja, det är inte så farligt.

Nu är det faktiskt städat i mitt rum! Det är inför imorgon, men jag måste hänga in mina kläder som just nu är slängda över min stol. Jag kan även upplysa om att jag har fruktansvärda skavsår på fötterna! Jag tänkte att jag skulle gå in mina konfirmationsskor i torsdags. Tyvärr la jag i en sula, för de kändes lite lösa utan. Denna sula gjorde att fötterna pressades upp i skorna. När jag kom till skolan hade jag redan spräckt blåsorna på hälarna. Men idag gick jag i dem utan sulor och med omplåstrade fötter, och då gick det bra.

Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0