My secret combination

Som man kanske förstår såg jag Eurovision Song Contest igår. Det var helt okej faktiskt. Min familj tyckte att det var ett av de sämsta startfälten någonsin. Men jag tyckte att det fanns riktigt bra låtar, bl a Norge (Maria "Hold on be strong"), Grekland (Kalomira "My secret combination"), Danmark (Simon Mathew "All night long") och Island (Euroband "This is my life"). Självklart tyckte jag om Charlotte Perelli, men hon försvann tydligen i mängden bland tjejer i kort klänning med upptempolåt. Jag tycker att hon var värd mer än en 18:e plats och jag tyckte faktiskt inte att Ryssland var värdiga vinnare. Han sjöng ju på så dålig engelska! Men låten var väl fin...

Idag har jag varit på min kompis Elisabeths konfirmation. Det var kul, men de var inte med så mycket i mötet. Konfirmationsgruppen bestod av Elisabeth och hennes tre kompisar. Två av dem känner jag en del. Hon var på min konfirmation för två veckor sedan så jag ville gå på hennes. Efteråt kom mamma och lillsyrran och hämtade mig och åkte in till stan. Det är ju mors dag så vi stack och åt på Ciao Ciao och gick och köpte glass. Mamma fick ett halsband av oss (som hon i och för sig hade köpt igår med lillsyrran). Hon fick även frukost i morse som jag hade gjort. Jag ville i alla fall göra något för henne.

Igår hade vi loppis på Odenplan med klassen. Jag var där från klockan 10 till 15, med lunchpaus på 40 minuter. Det var jättekul och vi sålde en hel del konstiga saker, bland annat en lampskärm som var en meter hög, vinröd och formad som en triangel med rundade hörn. Den var fruktansvärt ful, men såldes ändå för 300kr! Det var väldigt varmt när solen sken men jag smorde in mig med solkräm innan jag gick hemifrån. Förra året brände jag mig på bröstet och ville inte göra samma sak i år igen. Men som tur var stod vi med ryggen mot solen. Mina kompisar Fabbe och Fille skulle ha kommit och sålt klockan ett, då mitt pass egentligen började, men de kom vid halv tre! Då fick de istället stå tills vi stängde klockan fyra. Jag vet inte hur mycket vi sålde för, men det borde bli någonstans kring fem-sex tusen kronor. Vi ska ju till Island på klassresa och behöver samla in så mycket pengar vi kan. Nu har vi en fikaförsäljning, en soaré, polkagrisförsäljning och ett företagsframträdande kvar då vi kan dra in pengar. Enligt någon förälder som har koll har vi pengar till resan, boendet och det mesta av maten. Vi ska åka i början på terminen så vi kan inte samla in något i nian. Jag tror att det kommer gå bra ändå :)

Just nu sitter jag och lillasyrran och lyssnar på våra favoritlåtar från ESC på svt.se. I skrivande stund är det Lettlands piratlåt "Wolves of the sea" som strömmar ur högtalarna :)
Bless// Johanna

PS. Det är riktigt varmt och mamma solar. DS.

Kommentarer
Postat av: Drömmarbarn

Okej.. nu är det så här att det fanns två länder som ägde alla andra och det var FRANKRIKE OCH SPANIEN!!!

2008-05-26 @ 08:32:02
URL: http://drommarbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0