Mätt!

Jag har kommit på att jag älskar att laga mat! Det är så grymt kul att laga nya rätter, att få steka, koka, puttra, fräsa och bli sådär mysigt kladdig :). Idag är min lillasyrra hos mamma där hon har tjejfest, så jag och pappa är ensamma. Vi passade på att laga mat som vi vet att lillfröken inte skulle tycka om. Det blev panerad torsk (tyvärr, jag är numera mot torsk men det fanns verkligen inget annat i affären) och varm rotfruktssallad med apelsindressing. Det var jättegott! Men det tog ett tag att göra och eftersom vi började rätt sent blev vi inte färdiga förrän vid tio i åtta. Men det gjorde inte så mycket. Då är jag i alla fall mätt hela kvällen :)

Just nu håller jag på att skriva min uppsats i idrottshistoria. Det är ungefär lika kul som det låter. Vi har sett en film om de moderna olympiska spelen och ska skriva en uppsats utifrån några punkter som vi har fått. Det går väl sådär, men jag borde egentligen bli färdig idag. Den ska inte lämnas in förrän på torsdag, men nästa vecka har jag bara tillgång till mammas jobbdator, så det kan bli lite svårt att hinna skriva. Jag ska även se en Bondfilm vid halv tio, så jag slösar nu bort värdefull skrivartid. Å andra sidan kan man väl inte slösa bort tid på en blogg? :) Min kompis kan inte förstå hur jag och andra i klassen orkar ha en blogg och skriva hela tiden. Se bara på mig, jag borde nog kalla mig "helgbloggare". Jag skriver ju nästan bara på helgerna, men då blir det ju i och för sig lååånga inlägg. Stackars dej som läser detta, som måste plöja igenom en halv roman varje gång jag skriver något :)

Nu lite korta fakta:
- Jag fick MVG på mitt hemkunskapsprov!!! :)
- Jag har en kondom i fickan! Vi fick på sexualkunskapen idag på biologin. Skumt men skoj.
- Jag är inte i kyrkan idag. Måste skriva uppsats och plocka fram grejer till...
- ... loppisen på Odenplan imorgon. Det ska bli kul!
- Igår på hemkunskapen lagade jag, Fabbe och Anna en italiensk potatis- och svampgratäng. Den var jättegod!
- Igår på utegympan spelade vi tjejer fotboll. Vi vann med 4-2 och jag gjorde två av målen! Vi hade ett helt grymt flyt i spelet, men...
- ...idag har jag och flera andra ont i skuldrorna och ryggen. Det måste vara från gympan igår.

Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0