Kaos

Totalt kaos. Så ser mitt rum ut just nu. Grejer överallt, kassar i fåtöljen, skrivbordet täckt av böcker, papper och diverse annan skit och kläder hängda över både fåtölj och stol. Till råga på allt har jag rätt mycket att göra denna vecka. Läxor, Ny Generation-möte imorgon, konfa imorgon, dans på onsdag, måste handla present till en kompis, dans på torsdag, en kompis fest på lördag och konfirmation på söndag. Där är min vecka, plus att jag ska hinna blogga också :)

Idag har jag varit allergisk. Ögonen rann och kliade hela dagen, men näsan var helt okej. Min kompis kom fram till mig idag, la armen om mina axlar och frågade vad som hade hänt. Jag tittade på honom och undrade vad han menade. Han sa att det såg ut som om jag hade gråtit. Så sjukt gulligt av honom att direkt komma fram och bry sig! Jag blev jätteglad för att han var så omtänksam! I vilket fall som helst hade jag inte gråtit, utan bara en allergisk reaktion. HATA VÅREN! Okej, det där menar jag inte, men just pollen är jobbigt. Det stod i tidningen att det kan regna imorgon. Fy vad skönt! Då lägger sig pollenet (säger man så?) och det blir lite mindre jobbigt. Hoppas hoppas. Dessutom tycker jag att det är kul att bli blöt i regn. Inte om man fryser och ska bort och vill vara fin förstås, men när man går hem från stationen och det är lite lagom varmt, då är det mysigt. Jag vet att jag är blöt om det droppar från luggen när jag böjer mig ner. :)

Jag och Saskia har även skrivit vidare på vårt drama som vi gör med Maria till soarén med klassen. Den kommer handla om en filminspelning, och kan bli rätt kul. Soarén är om fyra veckor så vi har bestämt att manus och roller måste vara färdiga om två veckor. Hoppas vi hinner!

Dagens fråga

<> Vilket kärt smycke som har varit borta i två veckor hittade jag idag?

    1. Mitt korshalsband
    X. Mitt silverarmband
    2. Min guldring

Rätt svar: 2. Ringen är i och för sig inte av guld, men det är någon metall i den eftersom den kan bli magnetisk. Den låg på hyllan i badrummet på nedervåningen.

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Anki

Tänkte upplysa om att jag har ett nytt inlägg uppe. Om du har tappat hoppet och slutat kolla alltså:)

Det är kul att ha mycket och göra:) Bättre än att sitta och ruttna;)

2008-05-06 @ 21:22:33
URL: http://drommarbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0