Jippie!

Just nu tittar jag på Jason Mraz på Sommarkrysset! Han är så galet bra! Demon till singeln "I'm yours" var 2007 års mest nedladdade låt! Det säger en del om hur bra han är...

Jag är ledsen att jag inte har bloggat på ett tag. Jag har haft jättemycket att göra, och bara har haft mammas jobbdator som internetuppkoppling. Idag var det vårfest i skolan! Jag och min kompis Elisabeth sjöng "Hallelujah" på gården. Det gick jättebra! Vi hördes tydligen hela vägen ut på gatan :) En tjej i min parallellklass kom fram till mig och sa att det var grymt bra och att hon inte visste att jag kunde sjunga så bra! Jag blev jätteglad! Det var jättesnällt. Dessutom spelade min kompis Olivia dragspel. Hon är galet bra på det! Vi stod ett tag i skolans pizzeria och sålde pizzor som folk hade bakat i hemkunskapen. Det var kul att vara lite servitris ett tag. Men vädret var ju inte på vår sida. Det var runt +10 grader och regnade från och till. Det var inte lika kul. Med ett sådant väder blev det inte heller så mycket folk i skolan.

I veckan har jag haft engelskaprov. Det var i onsdags morse och kändes väldigt bra. Jag hoppas att det gick bra. Nu har jag bara ett prov kvar: matteprov på måndag och tisdag. Sedan har jag en inlämning i kemi på onsdag, och i fredags hade jag och Elisabeth redovisning i kemi. Alla andra stod och pratade men vi gjorde ett drama där hon var en dum tjej som var rädd för ett "hål i himlen" och jag var miljösuperhjälte som förklarade att det inte var hål i himlen utan skador på ozonlagret (vårt ämne var ozon). Det var jättekul! I torsdags slutade vi en halvtimma tidigare för att vi hade konsertrep inför konserten i Berwaldhallen imorgon. Det gick bra, och vi övade med arméns musikkår där min kompis pappa är dirigent. Jag hoppas att konserten går bra. Jag var tvungen att hämta en not idag för att lära mig en text till imorgon :) Imorgon tänker jag i alla fall inte bli väckt. Jag behöver sova!!! :) Jag, mamma och min lillasyrra sitter i soffan och tror att vi somnar snart...

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0