Allting närmar sig...

Bland annat närmar sig skolavslutningen, dansmusikaluppvisningen och en annan person. Jag vet inte om jag är glad över att dessa närmar sig. Jo, dansmusikalen förstås. Det ska bli grymt kul att visa upp musikalen bestående av lite repliker och typ nio danser som vi har gjort i dansgruppen. Å andra sidan blir det genrep imorgon och halva gruppen har inte ens fått manuset. Att skolavslutningen närmar sig är vemodigt. Sommarlov är ju alltid jättehärligt, men jag trivs så galet bra i skolan och kommer sakna klassen under de tio veckor som vi inte kommer träffas. Nåja, det kommer ju ett läsår till. Den där personen som närmar sig vet jag inte om jag vill prata om. Han är jättego, men jag får lite dåliga vibbar av honom. Vet faktiskt inte varför, men det känns inte riktigt bra. Tyvärr kan det mycket väl vara så att jag skickar andra signaler till honom än denna osäkerhet. (Vadå, jag är inte ett dugg mystisk, bara dum nog att ta upp ämnen som jag inte vill berätta om.)

Till ämnen jag vill berätta om: idag skrev jag matteprov. Det gick jättebra fram till sista uppgiften där jag fick hjärnsläpp. Vi jobbar med samband och sannolikhet, och jag ritade ett jättefint sannolikhetsträd men det slutade där. Jag hade ingen aning om hur jag skulle göra efter det. Min mamma sa någon gång till mig att man alltid ska skriva någonting på en provfråga, oavsett hur lite man kan. Det är alltid bättre än att skriva ett frågetecken. Idag följde jag det rådet väl. Efter det där trädet skrev jag bara något om att "sannolikheten för det här är större än det där, och ligger på runt 40%". Det egentliga svaret jag fick var 71%, men det kändes så orimligt att jag inte tog med det. Min kompis berättade efteråt att hon hade skrivit 71% och hon är duktig i matte, så det kan ha varit rätt... Typiskt, men jag kommer nog inte ångra mig så mycket.

Jag var även och shoppade lite idag. Vi slutade klockan två och min kompis skulle träffa sin mamma klockan fyra så jag gjorde henne sällskap en stund. Jag hade kvar ett presentkort i plånboken, så vi gick och använde det på ett par trekvartsmjukisbyxor (vita). Jag köpte även en svart t-shirt. Jag behöver ett svart och ett vitt ställ till dansmusikalen och hade bara en vit tröja och svarta byxor. Därav inköpen. Imorgon ska jag och pappa åka och skaffa ett nytt pass till mig. Mitt gamla gick ut för 20 dagar sen :) Jag och pappa har även lagat middag tillsammans idag. Vi gjorde fransk köttgryta med skinkschnitzel. Det var jättegott! På fredag ska jag panera fisk och göra en rotfruktssallad till. Enligt mamma är jag grym på att panera, och fisk är alltid gott. Dessutom tar jag varje tillfälle att få i pappa och lillsyrran lite grönsaker. Jag kan säga så att vi inte äter ihjäl oss på frukt och grönt direkt. Men jag fick i alla fall pappa att köpa ekologiska apelsiner när vi var och handlade igår :) Det är ett framsteg.

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Josefine

ha en trevlig vecka :) !

2008-05-20 @ 19:47:51
URL: http://josseramsvik.blogg.se
Postat av: lovisa

vad fin bloggen var :)

2008-05-20 @ 19:48:53
URL: http://lovisamelin.blogg.se
Postat av: Drömmarbarn

Hm..hoppas du löser det där med personen. Det är du värd.

2008-05-22 @ 16:54:41
URL: http://drommarbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0