Fredag!

Så var det fredag igen då. När jag åt frukost i morse kom mamma och frågade vad jag ska göra ikväll, om jag skulle till kyrkan eller inte. Då tittade jag på henne och undrade vad hon menade en sekund innan jag kom på att det är fredag! Vilken intelligens man har! :)

Idag har jag haft två vikarier! En i biologi och en i fysik. På fredagar har jag två halvklasstimmar biologi/fysik och båda lärarna var borta. På fysiken satt jag och fyra kompisar ute i korridoren och "pluggade" :) I själva verket satt vi och pratade och skämtade, även om jag faktiskt läste lite också. Biologilektionen var raka motsatsen. Det var dagens sista lektion och vikarien var smart nog att säga att om vi var duktiga fick vi sluta tio minuter tidigare! Sedan var alla tysta som möss när han var i rummet. Men en gång gick han ut, och en tjej utbrast:
- Party! :)
Jag blev riktigt skrämd när hon sa det för klassrummet hade varit helt tyst innan. Sedan pratade alla en del men när vikarien kom in blev det tyst direkt! Det var sjukt kul!

På svenskan hade några kompisar sina redovisningar av en valfri roman. De var riktigt bra! Jag skulle haft min redovisning i tisdags, men på grund av komplikationer ska jag ha på tisdag istället. Det är en riktigt stor redovisning, så jag har börjat öva redan nu.

Ikväll är det ungdomssamling i kyrkan som gäller! Det är en vana att gå till kyrkan på fredagskvällen, och det är riktigt kul. Alla kompisar är där och man går först på "mötet" en timma och sitter sedan i café Heaven Eleven en trappa ner och umgås. Killarna brukar spela X-box och jag och kompisarna kör pingis ibland. Det är ett så bra sätt att avsluta veckan och få hänga med folk man gillar! Istället för att festa sticker jag till kyrkan :) Lika kul, men lugnare.

Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0