Back For More

De senaste dagarna har varit som fredag-söndag är i vanliga fall: helt okej. Jag hade fysikprov sista timmen i fredags. Det gick riktigt bra, jag kände att jag kunde allt. Jag var inte i kyrkan på kvällen, som omväxling. Jag kände mig ju hängig i torsdags, så jag tog det lugnt i fredags. Jag och familjen tittade på Mr & Mrs Smith på SVT 1. Den filmen är så skön!

I lördags träffade jag min kompis Malin. Vi har inte setts på minst två veckor, så det var mycket trevligt. Vi gick till centrum och jag köpte ett jättesnyggt diadem i vitt och orange. Vi brukar ta en promenad när vi träffas, men det regnade lite så vi ville gå inomhus. Jag tittade på skidglasögon på Stadium. Jag vill ha skidglasögon som inte är färgade, men det är tydligen omöjligt att få tag i. Det närmaste jag kom var ett par med spegelglas som var svagt blå. När vi kände oss färdiga i centrum gick vi hem till henne och klappade hennes katter. De är verkligen sjukt söta! Hon har två grå katter som ska vara engelsk korthår, men den ena är långhårig... Jag är egentligen pälsallergiker, men jag klarar att klappa katter om jag inte håller på med ansiktet eller slickar på fingrarna (eller katten för den delen). Efter ett tag gick jag hem och åt middag och stickade ett tag. Sedan smällde det! MELODIFESTIVALENS FINAAAAAL!!!!! Hela familjen var bänkade framför tv:n med ostbollar, läsk, vindruvor och kex och ost. Jag måste säga att det blev en riktigt bra tävling till slut. Charlotte är ju grym, det bara är så. Personligen röstade jag på Sanna Nielsen för att hon var startfältets duktigaste sångerska. Men jag tyckte om alla bidrag utom Christer Sjögren (även om han är rätt go), Frida feat. Headline (som i och för sig var glad och Headline var sjuuukt söt) och Nordman (inga småpositiva kommentarer). Nåja, nu håller jag tummarna för Perelli i Belgrad!

Idag har jag varit söndagsskolledare igen. Vi gjorde påskkycklingar genom att klippa ut två papperscirklar med hål i mitten och vira gul tråd runt ringarna. Så småningom ska man klippa på sidorna och det blir en gul garnboll som vi ska sätta ögon på, men vi har inte kommit så långt än. När jag kom hem käkade vi lite och åkte sedan in till stan. Min mamma sjunger i en kammarkör och de hade konsert tillsammans med fyra solister och en stor del av en symfoniorkester. Det var en sjukt vacker konsert! Musiken var skriven av Mozart, och han kan verkligen sin sak! :) Min klasskompis mamma var med och spelade i symfoniorkestern, så jag kände faktiskt igen henne!

Nu väntar jag på att mina mörkt metallicblå naglar ska torka och jag borde egentligen plugga till matteprovet imorgon, men det är bara G-delen imorgon så det är lugnt.
Bless// Johanna

Fotnot: Jag skulle ha lagt ut detta inlägg igår, men servern krånglade och det var sent på kvällen. Läs därför "nu" och "idag" som söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0