Oj, aj, oops...

Just nu tittar jag på fotbollen. EM-match Sverige-Spanien. Ställning 1-1. Snyggt mål av Zlatan i första halvlek, nu i mitten av andra. Trött Sverige.

Eller något åt det hållet. Jag är inte direkt någon fotbollsexpert, men det är lite skakigt i matchen just nu. Till skillnad från en del kompisar tycker jag att det nästan är lika kul att titta på fotboll som att spela. Jag älskar att spela fotboll, om man spelar med personer som är lika bra eller bara lite bättre och alla är taggade. Så var det på gympan för ett par veckor sen. Vi tjejer körde fotboll och vi hade så grymt bra spel. Alla vågade spela på när killarna inte var med, och alla var på bollen och lite aggressiva hela tiden. Det var så sjukt kul! Nu på TV:n går den svenska aggressiviteten i vågor. Det var precis nära att bli ett nytt svenskt mål, men innan dess var det trött och segt. Jag hoppas att de orkar sista tio minuterna.

Idag har jag, min lillasyster och mamma varit i stan. Vi åkte pendeln in och gick och shoppade lite innan vi träffade pappa och gick och käkade middag. Enligt mamma så firade vi skolavslutning och bra betyg :) Vi gick på stan i två timmar innan vi träffade pappa och jag köpte en affisch, tre små tavlor och ett par shorts. När vi hade gått runt i en dryg timma var vi jättetrötta allihop och ingen visste riktigt varför, men det kan ha berott på att det regnade. Vi gick sedan till en italiensk restaurang och åt pasta.

Nu kom jag på att mamma har tre chokladpraliner i sin väska som vi köpte i en jättesöt chokladbutik i Gamla stan. Vi hamnade bakom en grupp turister på guidad tur. De gick så sakta att vi upptäckte den där chokladbutiken. Till och med en grupp feta amerikaner kan föra något gott med sig :)

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0