Tjenamors!

Jaha, hej igen Sverige! Nu är jag hemma från soliga Paris. Eller ja, jag kom hem i fredags men jag har inte hunnit eller orkat blogga förrän nu.

Paris var underbart! Förstås. Vi var runt i stan två och en halv dag och två dagar på Disneyland! Självklart betades alla turistmålen av: Eiffeltornet, Notre Dame, Sacre Coeur, Moulin Rouge, Triumfbågen och Champs-Élysées. Eiffeltornet var gigantiskt! Vi åkte inte upp eftersom köerna var toklånga och vi hade annat att göra. Däremot fick vi riktigt fina bilder på tornet från typ alla håll :). Jag fick ta en bild på två kvinnor framför Eiffeltornet. De kom fram och bad mig göra det (på engelska). Samma sak hände på Disneyland, men där var det en mamma och hennes son. Han var typ åtta år. Disneyland var för övrigt helt sjuuukt kul!!!! :) Det var gigantiskt, men som tur var fanns det kartor. De hade två parker; en med mer åkattraktioner och en med mer shower och sånt. Men självklart fanns båda delarna i båda parkerna. Jag och min lillasyrra åkte galet häftiga berg-och-dalbanor med loopar och allt! Vi såg även den stora paraden Disney's Once Upon A Dream Parade med i princip alla Disneykaraktärer man kan tänka sig! Killen som spelade Peter Pan var snygg! :) Annars var det väl inte smockfullt med snygga killar, som man tror att det ska vara i Frankrike. De var självklart inte fula, bara inte så många. Den snyggaste jag hittade var därför en brittisk kille på Disneyland som stod framför mig i kön till Rock'n'Roller Coaster Starring Aerosmith. Han stod där med sin syster (tror jag) och jag stod ensam bakom. Jag satt även bakom honom i själva berg-och-dalbanan. Sen såg honom på en stuntshow (han satt i publiken, tyvärr :)), men det var det. Är man desperat så är man... :) Nej jag skojade bara, men den där stuntshowen var riktigt häftig. De körde bilar och motorcyklar och de låtsades att de spelade in en stuntscen till en film. Kulisserna var jättesnyggt byggda som ett torg i nån liten stad och stuntmännen körde runt kulisserna så att det såg ut som gränder. Sen pratade de en del om hur stuntsen gick till och så. Det var grymt coolt! Det var verkligen en lyckad tripp till Paris.

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0