Mer försenade händelser...

... som jag borde ha berättat om men inte hunnit eller haft ork till:

- Söndagens promenad med min kompis Malin.
- Onsdagens utflykt till Gröna Lund med familj och vänner.
- Fredagens biobesök med "Narnia" som attraktion.
- Lördagens promenad med Malin.

Först och främst kan jag konstatera att jag och Malin promenerar en hel del. Det är en grej vi gör. Vi gillar att prata, och det gör man lätt när man promenerar. Vi har känt varandra sen vi var ett och ett halvt år gamla och vi gick även i lågstadiet tillsammans. Vi skickar sms till varann lite då och då och tar en promenad för att uppdatera oss. Det är väldigt trevligt och något som jag rekommenderar!

I onsdags var jag på Gröna Lund med pappa, lillasyrran, min kompis Elin, min lillasyrras kompis Emelie (som är lillasyrra till Elin) och deras pappa. Vi brukar gå på Grönan tillsammans varje sommar. I år kom vi klockan 1 och stannade till de stängde kl. 10. Det var grymt kul! Min lillasyrra åkte Extreme för första gången, och jag åkte Fritt Fall Tilt för första gången! Det var jättekul, men inte så stor skillnad mot det vanliga Fritt Fall. Vi spelade självklart även på lotteri. Elin ville jättegärna vinna en elgitarr, men hon var två nummer ifrån att vinna! Däremot vann de en tvåkilos Twix och Mars och vi vann två kilo Kexchoklad!! Så nu ligger det 25 kexchoklad i vår kyl :) Det är inte så illa...

Igår var jag och familjen (mamma med) på bio och såg "Narnia: Prins Caspian". Den var riktigt bra! Syskonen Pevensie kommer tillbaka till Narnia för att hjälpa prins Caspian, som har flytt från sin farbror som vill bli kung över Narnia. Caspian tillhör telmarinerna, ett folkslag som kom till Narnia från havet och som har jagat bort alla talande djur och icke-mänskliga varelser till de djupa skogarna. Caspian blir räddad av sådana narnier och bestämmer sig för att kriga mot sin farbror för att befria narnierna. Där kommer syskonen Pevensie in i bilden och hjälper till. Filmen är baserad på boken "Caspian, prins av Narnia" av C.S. Lewis, men särskilt trogen var den väl inte. Det var länge sen jag läste boken men det fanns delar som jag är ganska säker på inte fanns i boken. Trots det var filmen bra, men jag saknade djupet från den första filmen. Man behöver inte vara hyperintelligent för att förstå den här filmen, för den var ganska enkel. Först presenterades personerna lite, sen rustade de sig inför slaget, sen utspelade sig slaget och sen åkte Pevensie hem, i princip. Det fanns lite sidohistorier, intriger och sånt men jag tyckte att man kunde ha gjort ännu mer av dem. Men "Prins Caspian" är ändå grymt sevärd och jag kommer definitivt köpa DVD:n!

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Anki

Du glömde att nämna att Prins Caspian är sjuuukt snygg:P

2008-07-16 @ 12:17:41
URL: http://drommarbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0