Älska spontana människor!

Ett exempel på sådana spontana människor är mina kompisar Pellan, Florian och Victoria. Igår var jag på Allsång på Skansen tillsammans med dem, Florians lillebror och Florians och Victorias mammor. Det var verkligen spontant! Allt började med att jag och Pellan hade bestämt att vi skulle träffas och paddla kajak i Brunnsviken. Det var för övrigt galet roligt och ganska blött! När vi åkte in till stan frågade Pellan om jag ville följa med henne och hennes nämnda kompisar på Allsången. De hade egentligen planerat att åka dit om två veckor, men fick ett spontant infall och åkte igår med. Jag fick för pappa och hängde med. Jag och Pellan kom till Skansen vid 18.00 och kom upp till Solliden en kvart senare. Då höll de för fullt på med genrepet så vi fick inte gå och sätta oss hos de andra. De hade suttit där sedan kl. 12! Vi satte oss istället på några små stenar. Plötsligt stod E-type ett par meter bort! Han skulle springa längs en röd matta med en OS-fackla. Det var rätt kul att se honom på nära håll. När genrepet var färdigt fick vi komma in till bänkarna. Vi satte oss med Florian och Victoria. Vi satt fem personer på en bänk och det var trångt. De hade köpt två Allsångshäften, och vi började sjunga de sånger vi kunde jättehögt! Alla runtomkring tittade på oss, och en man som gick förbi sa "de där har redan börjat allsången"! En annan kul grej var att det var en kvinna som satt framför oss som sjöng med, och hon kunde en del som inte vi kunde! Själva programmet var riktigt roligt och vi vajade med händerna och klappade och dansade allmänt i bänken. The Poodles och E-type var bäst! Efter direktsändningen var det lite mer flum-program och då dansade vi ordentligt. Owe Thörnkvist kom ut och gjorde en rörelsesång. Kolla in klippen på SVT:s hemsida! Sjukt kul men väldigt svårt med koordinationen. Testa så får ni se!

Efteråt åkte vi spårvagnen från Skansen till Norrmalmstorg. Då stod vi längst bak där det var öppet och sjöng fler Allsånger! Det var jättekul, för alla vi åkte förbi tittade på oss :) Förstås. Sedan promenerade vi från Norrmalmstorg till Centralen. Alla var jätteflummiga! Med det i åtanke är det inte så underligt att vi ställde oss och dansade jenka utanför NK klockan 10 på kvällen! Jag kom faktiskt med förslaget och alla utom Florians lillebrorsa var med :) Det var en sjukt kul dag!

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0