Prao: dag 2

Andra dagen i Olovslundsskolan, och jag är mycket nöjd. Femmorna hade musik idag, vilket jag tyckte var lite extra spännande eftersom jag går i musikskola. De övade på tre ackord på antingen keyboard eller gitarr, och jag fick gå runt bland de som spelade keyboard och kolla att de kunde ta D-dur, G-dur och A-dur :D. Jag har också spelat schack med en av tjejerna (och förlorat :P) på deras schacklektion och hjälpt till mycket i matte. Dessutom har jag märkt att de får mycket bättre skollunch än på AF, så nu äter jag ordentligt för att "ta igen" alla halva luncher jag har ätit under terminen :P. Imorgon blir det mer matte, och historia.

Jag har även varit sjukt sur på mina jeans idag. Jag berättade ju om att jag köpte galet stora jeans i lördags. Dem hade jag på mig idag. Problemet var att de är för långa, och när jag vek upp dem åkte de bara ner när jag gick. Sjukt störande när man har tjugo minuters promenad till praon och inte kan åka kommunalt för att bussarna går helt knäppt. Men jag ska idag göra debut som jeans-uppläggare :D. Jag har redan nålat upp mina jeans 6+6cm (de ska ju vara dubbelvikta) och nu väntar jag på att mamma ska komma hem och inspektera så att jag kan sy upp dem innan jag ska till konfirmationen kl. 19.00.

För övrigt fick jag inte direkt ett varmt välkomnande när jag kom hem för en knapp timma sen. Min lillasyster har tagit hem tre kompisar, så det första jag ser i hallen är en hög med jackor, skor och väskor. I köket ligger bröd, smör och Nutella framme och tjejerna är i vardagsrummet och tittar på Harry Potter på svenska. De har även byggt en koja av våra två höga stolar, som hör till köksön, och lagt en stor filt över stolarna. Därför har jag nu stängt dörren till mitt rum, och tänker inte gå ut på länge...

Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0