Kulturisten!

Idag har jag varit kulturell, eller jag tror det iallafall. Min lillasyster ska söka till Kulturamas sång, dans och teater-linje och det var öppet hus idag. Så vi var där hela familjen. Det var stor skillnad mot AF! Lokalerna var hyfsade om än lite slitna, danslektionen vi såg var mycket bra, sånglektionen lämnade en del att önska och det var riktigt oorganiserat och trångt. Kulturama har grunskola, gymnasium, vuxenutbildningar och terminskurser och alla hade öppet hus samtidigt. Även om det var på olika våningar var det väldigt trångt och stökigt. Dessutom blev alltihopa som en uppvisning för föräldrar! På danslektionen var det många föräldrar som kom och tittade på sina barn. Det är man stenhård med på AF att öppet hus är till för folk som funderar på att söka, och inte för föräldrar (om inte yngre syskon ska söka, förstås).

Jag har även sett filmen "Moulin Rouge" idag. Den är så sjukt bra!!! Jag älskar sångerna, skådespelarna och hela storyn. Jag gråter även på flera ställen där det är sorgliga saker som händer (ska inte avslöja något ifall någon läsare inte har sett filmen). Det är verkligen en fin film.

Där är de två anledningarna till att jag var kulturell (fattar ni ordvitsen kulturell på Kulturama? :D). Haha!

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0