Bättre sent än aldrig

Jag har äntligen tagit mod till mig och loggat in här på bloggen igen. Jag vet att det nästan var en månad sen jag senast skrev, men jag har inte riktigt vågat. Dels har det inte funnits så mycket tid och dels har jag inte haft någon lust alls att blogga. Det är som att någonting har hållit mig tillbaka. Men nu är jag här, och jag känner redan att jag tycker mer och mer om det för varje bokstav jag skriver. Förhoppningsvis blir det fler inlägg i framtiden.

Det finns en annan anledning till att jag äntligen skriver igen. Jag har fått en egen laptop i julklapp!!! Jag blev så extremt glad när jag fick den av mina älskade föräldrar! Det är en ganska enkel men mycket fin Compaq-dator med bred skärm. På mellandagsrean ska jag leta efter en datorväska att bära den i. Jag planerar nämligen att ta med mig datorn när jag flyttar mellan mamma och pappa. På så sätt kan jag alltid ha tillgång till en egen dator (som är mycket bättre än den jag har haft hos pappa). Idag har jag laddat in en del CD-skivor som jag vill ha på datorn, och imorgon ska jag börja ladda in mina foton från min gamla dator. Min lillasyster ska få min gamla, så jag vill gå igenom alla filer och flytta det mesta.

I år hade jag en otroligt mysig julafton! Jag, mamma, pappa och min lillasyster firade hemma hos pappa, och för första gången var det bara vi. Vi brukar fira jul hos mammas släkt vartannat år och pappas släkt vartannat år, men nu var vi ensamma. Mamma kom över på förmiddagen, vi spelade lite spel och mös tills Kalle Anka. Det är lika roligt varje år! Jag bara älskar alla små snuttar ur välritade klassiska Disney-filmer och alla härliga sånger! Mina favoriter är nog Snövit och Piff och Puff. Det lilla barnet inom mig vaknar till liv varje jul :) Efter Kalle Anka åt vi julmiddag med det traditionella julbordet. Lika gott som alltid :) Sedan var det dags för julklappsöppning! Min lillasyster delade ut klapparna, och det blev fyra ganska stora högar... Vi gjorde så att när alla julklappar var utdelade så öppnade en i taget ett paket. På så sätt tog det längre tid och alla tittade på när man öppnade. Jag fick jättemånga fina presenter av min gulliga familj! Datorn, en ny mobil, fyra böcker, tre CD-skivor, en tröja, parfym, hörlurar till min mp3 och lite smycken :)

Nu ska jag iväg till min kompis Malin och ge en julklapp till henne också. Vi brukar träffas lite då och då och promenera, men nu ska jag hem till henne. Hoppas att hon tycker om sin julklapp!

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

Det kan du lita på att jag gjorde, galet fint halsband! Tack så mycket, och god fortsättning!

2008-12-26 @ 16:13:09
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0