Tappa aldrig barnasinnet!

För alla er med humor (och alla andra också), kolla in DN:s artikel här! Jag älskar vattenkrig! Man blir så blöt :) Jag och min lillasyster brukar ha vattenkrig i trädgården på somrarna. Vi har en stor vattenbazooka, så en sprutar med den och den andra får använda en blomspruta! Lite ojämnt, men sjukt kul! I helgen såg jag faktiskt en hel del ungar på mammas gård som hade vattenkrig, fast med kläder på. Jag tyckte faktiskt att det såg ganska kallt ut. Inte för att det var särskilt kallt, jag gick i kjol, leggings och munktröja, men ändå lite för kyligt för vattenkrig. Däremot såg jag vårens första fjäril! Nu är det vår. Idag var det runt +12 grader!!! Jag hade visserligen vårjacka, men bara     t-shirt och klänning under. Så nu vet du det :)

Igår var jag och mamma på IKEA trots det otroligt vackra vädret. Vi handlade ett skrivbord, en stol, gardiner, filt och två kuddar till mig! Jag satt sedan i hallen på övervåningen och skruvade ihop skrivbordet. Eller ja, egentligen skruvade jag ihop hurtsen som bordets ena ände ligger på. Den andra sidan har två vita ben som mamma skruvade på bordsskivan. När hon hade gjort det var det bara att lägga på skivan med ben på hurtsen. Inte särskilt svårt...
    Jag träffade även min kompis Elisabeth igår. Vi gjore en dans som vi vill att hela vår klass ska dansa på vår soaré (när den nu blir av). Vi dansade till "Walking on Sunshine" med Katrina and the Waves. Det tog en och en halv timma, men vi blev i princip färdiga. Idag var Elisabeth hyfsat trött på den låten :) När vi var färdiga igår var vi toktrötta! Inte bara i kroppen, utan huvudet gick också trögt och på sparlåga om man säger så. Nu återstår "bara" att lära ut denna dans till klassen. Jag känner redan att detta arbete kan bli en smula större än jag skulle fixa själv. Tur att vi är två och att fler vill vara involverade i projektet. Men vi ska jobba på! Det är nu, och precis i slutet, som man inte får deppa ihop. Vi ska lära folket dansen och vi ska dansa på soarén! Tur att man är bestämd :)

Imorgon är det konsert igen. Denna gång ska vi vara i Fryshuset i stan och sjunga. Det är utdelning av Emmerich-stipendiet för arbete mot våld och mobbning, och förutom oss kommer Lill Lindfors, George Riedel och kulturministern Lena Adelsohn-Liljeroth att vara där! Jag har träffat George Riedel (han som skrev musik till Astrid Lindgrens texter) och Lill Lindfors (vi sjöng på utdelningen av Astrid Lindgrens barn- och ungdomslitteraturpris, och hon var konfrencier), men inte kulturministern. Det är väl kanske inte så konstigt, men det är alltid trevligt att träffa nytt folk.

Dagens fråga:

<> Var i huset står min citronplanta?

      1. På mitt nattduksbord
      X. I köksfönstret
      2. På altanen

Rätt svar: X. Först stod krukan i mitt rum, men imorse flyttade jag den till köksfönstret, där det är mer sol. Jag vattnade den även med vatten och lite socker. Det ska tydligen vara bra.

Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0