Försök 2

Jag blir så trött på detta! Jag hade skrivit ett långt blogginlägg om min vecka, och sedan när jag skulle spara det kom det upp en ruta som sa att jag måste logga in, och när jag hade gjort det fanns inlägget inte sparat! Vadå frustrerande?

Idag har jag bakat massor! Om en timma ska jag och några till stå i en skola och sälja fika. Järfälla symfoniorkester, där min kompis föräldrar spelar, har konsert och de har fixat så att vi får sälja fika i pausen. Vi har gjort det en gång tidigare och då kom det 200 personer! Jag och mamma har därför bakat bullar och sockerkaka som vi ska sälja. Det tog lång tid!

I tisdags hade vi livräddningsdag. Det var jättekul, fast det var jobbigt. Min klass skulle börja i Eriksdalsbadet kl. 10 med att ha livräddningstest, men jag och mina kompisar var där redan halv nio. Då började en annan klass sina tester, och vi fick (efter lite övertalning) komma in och öva i 25-metersbassängen. Det var välbehövligt! Sedan lekte vi lite i äventyrsbadet innan vi gjorde testet i 50-metersbassängen. Vi såg Therese Alshammar gå förbi! Jag klarade mitt test, men det var jobbigt och jag fick vatten i munnen när jag bogserade min kompis. Jag kunde faktiskt känna hur vattnet la sig över luftstrupen och när jag hostade sprutade det vatten. Men jag slutade aldrig bogsera. När jag skulle dra upp Maria på kanten var jag tvungen att försöka tre gånger, för första gången vred hon sig åt fel håll och andra gången kunde jag inte få upp henne på kanten. Efteråt simmade vi 200 meter klädsim. Det var sjukt jobbigt!

I onsdags var det biologiprov. Det handlade om cellen, andningen och matspjälkningen, och det kändes riktigt bra! På matten var min kompis Maria så rolig! Hon tyckte att diagnosen var svår, och när hon skulle säga det använde hon ett så kul uttryck!
- Nej, nu går jag snart under taket!
Vad får hon allt ifrån? Jag och Elisabeth höll på att skratta ihjäl oss! Det var så oväntat och knäppt!

I torsdags hade vi konsert på Nybrokajen 11. Det är en av stans bästa konsertlokaler för att det är helt grym akustik! Konserten gick faktiskt sjukt bra! Vi hade sammanlagt fyra timmars repetition den dagen, och det var inte särskilt bra rep. Som tur var fick vi ett litet mirakel eller något åt det hållet, så vi fixade alla stycken skitbra! Det lät otroligt! Min musiklärare var jättenöjd, och det är inte så ofta han är det :)

Igår var det EKO i kyrkan. Det är ett stort ungdomsmöte som vi har tre-fyra gånger per termin. Vi i dansgruppen dansade och min kusin och vår kompis sjöng jättebra! De sjöng bland annat "You give me something" med James Morrison, den låten är så otroligt bra! Jag satt bredvid en kompis som heter Viktor, och han är så skön! Han hade massa godis i fickan och när han blev trött tog han fram en. Han skämtade och la huvudet mot min axel och låtsades somna. Då puttade jag till honom och skrattade. Vi satt och viskade under mötet, men jag hade svårt att höra vad han sa. Han har nog den djupaste röst jag någonsin hört, lägre än alla basarna i klassen. Dessutom talar han lite smått otydligt. Han är jättekul att vara med!

Nu ska jag till fikaförsäljning. Igår när jag kom till stationen när jag var på väg hem stod det en klass och sålde bullar till klassresan. Jag köpte en påse, för jag vet hör det är att stå och sälja :)

Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0