600

Det här är mitt 600:e inlägg på bloggen! Tyckte att det var värt att uppmärksamma.

Annars går livet på. Skolan, dansen, gymnastiken, pojkvännen, kompisarna, kyrkan; allt rullar vidare (Titta, jag fick använda ett semikolon! Vi diskuterade semikolonets betydelse vid lunchen idag, och jag är ganska säker på att det där är rätt ställe att sätta det. Inte riktigt ett kommatecken, inte riktigt en ny mening. Alltså semikolon ";"). Man skulle kunna tro att jag bara är natur-nörd, men jag har starka inslag av språk-nörd också!

Min kompis Agnes har döpt om onsdag till logistikdag. Åtminstone mina onsdagar. Skola från 8.20-16.10, dans från 17.30-19.00 och till slut gymnastik från 20.00-22.00. Det kräver lite lagom planering, men är ändå ganska kul. Igår var mina danstjejer jätteduktiga! Det kändes som att alla hängde med, och tyckte att det var kul. Jag har en bra känsla inför den här dansterminen.

Idag hade jag det första provet i tvåan! En och en halv timmes skrivning i Matte C är ganska tungt. Trots det kändes det rätt bra. Jag satt 40 minuter med sista uppgiften, men jag löste den! Området var algebra och ekvationer och innehöll bland annat logaritmer, andragradsekvationer och faktorisering. Inget att vara rädd för ;)



Jag känner så mycket nu för tiden. Känslor bara sveper runt i någon sorts halvt oordnad karusell. Ibland har jag inte ens en aning om varför jag känner som jag gör. På gott och ont. Egentligen kan jag inte styra över känslorna, men jag börjar upptäcka vad som gör mig riktigt glad. Mina nuvarande bästa tips: vänner och morgonbön. Gärna kombinerat. Att inte känna sig särskilt glad, träffa någon eller några man blir riktigt glad av, och åka därifrån med en varm känsla i magen är helt underbart. Tro mig.



Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0