Aiming for the sky.

Så var man tillbaka i skolan för ytterligare en veckas plugg. Det känns ganska skönt att ha fått en extra dags helg (eftersom jag var sjuk i fredags), men samtidigt var en enda dags sjukdom så tråkig att jag är glad att vara frisk. Även om jag just nu ligger i sängen med huvudvärk. Den som bäst kan bota huvudvärk (min pojke) har jouren i sin skola till 21.00, och har sedan en och en halv timmes resväg hem till vår del av världen. Så jag får väl låta det gå över av sig självt. Värktabletter tar jag inte av princip om det inte gör riktigt riktigt ont. Alltså borde jag inte klaga, eftersom jag inte tänker göra något åt problemet. Men är det någonstans man får klaga så är det på en blogg.

Idag fick jag tillbaka fysikprovet som jag skrev med feber i fredags morse. Det gick oväntat bra! Jag hade förväntat mig att få fel på två uppgifter, men en av dem fick jag full poäng på och den andra fick jag ett av två poäng på! En glad liten överraskning på morgonen.

Det börjar faktiskt kännas att skolan är igång på riktigt. Idag var det skriftligt läxförhör i idrott (lite otippat, men det gick bra), vi började skriva en uppsats på engelskan, kemiprov på fredag, musikteoriprov på måndag, höstkonsert på tisdag och en svenskuppsats som vår lärare har tittat igenom och som vi ska rätta och lämna in igen någon gång snart. Men jag känner att jag har koll på läget. Tyvärr är det andra i min klass som börjar bli riktigt stressade. Det känns ganska illa att man ska behöva må dåligt av möjligheten att lära sig, men så är systemet tydligen gjort.

Nu ska jag dricka en kopp te och gå och lägga mig. Imorgon ska jag och min kompis Julia baka till franskan på torsdag :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0