One day she will tell you that she has had enough.


Nu måste jag få säga att jag är lite stolt. Jag har skrivit min första kompisition. Eller ja, "komposition". I musikteoriläxa har jag att skriva färdigt en kanon som ska innehålla vissa ackord, och skriva en text till. Jag är färdig! Det klurigaste var texten, men jag tycker att den blev lite söt. Så därför måste jag dela med mig av den.

Som en apelsin utanför skalet
På samma vis som siffran "två" kände sig när nån stal "ett"
Som kaosets högljudda tomhet när inget går galet
Är jag inte riktigt hel utan dig.

Lägg märke till det ytterst finurliga rimmet skalet - stal ett! Jag är som sagt lite stolt... :)

(Och ja, jag har Jason Mraz som förebild)

Annars har både igår och idag varit ganska sköna dagar. Igår var hela musikgymnasiet tillsammans med AF i Globen och övade inför lucia! Vi gick och stod och gick och stod och förflyttade oss och övade ljussläckning, men i slutet fick vi sjunga lite också. Det var i vilket fall lika mysigt som alltid! För att fortsätta den ganska lugna riktningen veckan tog så slutade jag 11.10 idag. Så jag satt med Agnes, Filip och Gustav i biblioteket, gick och klippte håret och kom hem vid tre. Skööönt.

Imorgon är det fredag! Ännu bättre: det är EKO Halleluja imorgon kväll! Jag är jättetaggad :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0