Love, Harry. Love.

De senaste två dagarna har varit hyfsat nördiga. Ganska mycket nördiga, till och med. I fredags åkte jag och Sara till Eskilstuna, till vår kompis Johanna. Hon och hennes kompis Katja hade ju Harry Potter-fest på fredagskvällen, och jag och Sara var bjudna. Eftersom vi kom till Eskilstuna på förmiddagen fick vi vara med och förbereda festen. Vi fyra bakade en hel del, gjorde om Katjas vardagsrum till någon sorts Hogwarts och hade allmänt mysigt.

Själva festen var riktigt rolig. Vi var typ 12 tjejer, utklädda till olika karaktärer ur Harry Potter-böckerna. Det fanns allt från Harry och Hermione till Rita Skeeter och professor Umbridge! Vi fikade, gick tipspromenad, tittade på den första Harry Potter-filmen och var allmänt nördiga. Det var sjukt kul!

Jag och Sara sov sedan över hos Johanna. Vi somnade vid två på morgonen, gick upp och åt frukost vid halv tolv, la oss i sängarna igen och tittade på den tredje Harry Potter-filmen och lite extramaterial (jag sa ju att vi var nördar). Sedan åt vi middag och hängde lite innan det var dags för mig och Sara att åka tåget hem till huvudstaden igen. Det var verkligen skönt att komma iväg till en annan stad ett litet tag och bara vara :)

Idag ska jag ladda för skolan imorgon. Typ. Jag funderar på att dra till gymnastikhallen och gymma, men vi får se.

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0