My spirit's sleeping somewhere cold, until you find me there and bring it back home.


Det är så fruktansvärt underbart varmt just nu! Helt plötsligt blev det +20 grader, solsken, glassätande, bara ben, linnen och mycket folk på skolgården! Jag stortrivs! Visserligen tycker jag om vintern också, men nu har det varit så kallt så länge att värmen är mer än välkommen. Det är så man blir fundersam när folk börjar klaga på värmen. Är inte det här vad ni har klagat om att ni ville ha hela vintern? Just det, var lite tacksamma för en gångs skull! Har man å andra sidan tyckt om vintern är det ju en annan sak...

Den här veckan har gått jättefort! I onsdags trodde jag att jag hade mitt sista prov för ettan, men min musikteorilärare slängde in ett prov till som vi ska ha samma dag som betygen sätts! Hela klassen muttrar lite. Igår hade vi utegympa med Ultimate Frisbee på skolgården. Det var galet varmt, jättekul och halva skolan tittade på :) Jag sprang som en tok över hela planen. Speciellt det lag jag var i först fick igång ett så grymt passningsspel att vi utklassade andra laget med 7-0 i första matchen. Sedan gjorde vi om lagen lite och jag hamnade i det lag som förlorade första matchen, men vi jobbade upp oss en del och förlorade bara med 3-1 i andra matchen.

Idag har varit en ganska soft dag. Först hade vi körrep inför vårt gig på konferensen World Forum Against Drugs på måndag och tisdag, sedan engelskprojekt (färglägga i Photoshop) och sist kemi-naturkunskap-svenskprojekt där jag och två till gör ett arbete om batteriers kretslopp. Mycket datorer, eftersom båda projekten görs i dator. Till batteriarbetet gör alla grupper en PowerPoint, och vår blir jättefin :)

Nu ska jag börja packa lite. Jag, min lillasyster och våra tre kusiner Sanna, Amanda och Mimmi ska ut på kusinhelg till deras landställe utanför Norrtälje. Båda Sanna och Amanda har körkort, så det blir inga föräldrar och inte heller några pojkvänner/fästmän. Sanna ska gifta sig nästa sommar, så för hennes del är det "inga fästmän". Vi ska bara mysa, kanske åka in till Norrtälje, sola och ha kul hela helgen!

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0