Hela min natt var en enda lång dröm om dig. När jag vaknade var det ett hav mellan oss.


Dag fyra. Tiden går verkligen fort när man har roligt! Det känns konstigt att det är fredag imorgon. Jag har snart varit här i en vecka, och om 6 timmar var det en vecka sedan jag åkte från Arlanda. Det känns väldigt skumt.

Idag har det äntligen varit vanligt väder. Dave berättade att de på nyheterna hade sagt att det hittills i juni har regnat mer än en centimeter mer än det brukar på hela månaden! Men idag var det soligt och riktigt varmt. Uppskattningsvis mellan 20 och 25 grader i skuggan. Plus att det var lite fuktigare än det brukar vara i Stockholm. Jag passade på att gå runt i bikinitopp och shorts för att få lite färg, men när barnen på eftermiddagen började bygga kojor av stolsdynor för att få skugga insåg jag att det kanske var lite väl varmt för dem. Men Alex, Emma och två grannpojkar hade väldigt kul med Slip'n'Slid:en innan lunch.

Nu har jag ätit ännu en typisk amerikansk rätt: corndogs. Det är som en varmkorv täckt med ett tjockt lager av något brödliknande och friterat (förstås). Rätt gott faktiskt, ganska mycket godare än mac&cheese.

Det pratades igår på väderkanalerna om att det skulle bli storm natten till idag. Den uteblev, men när vi slog på tv:n på eftermiddagen var det storm- och vissa tornardo-varningar utfärdade på andra sidan delstaten. Det var ganska blåsigt utanför fönstret, så vi höll oss inomhus med tv:n påslagen hela kvällen. En stund gick vi allihopa ner i källaren (och spelade Wii) ifall det skulle komma mot oss. Som tur är verkar ovädren gå både norr och söder om oss, men vi hamnade i någon sorts lucka med bara lite regn och åska. Visserligen hade en tornardo varit lite spännande, men jag föredrar att det blev så här. En bra bit norr om oss hade det tydligen kommit hagel stora som äpplen! Det hade inte varit kul!

Men som sagt mår jag bra :) Jag börjar sakna er därborta. På lördag ska det nog ringas hem lite.
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Pernilla Kuniholm

Ja, ring hem!!!!!! Du får ringa hur sent du vill

2010-06-18 @ 09:17:37
Postat av: Josefine

JA!!!!!! RING RING RING!!!

Saknar dig:)!!

2010-06-18 @ 13:14:51
URL: http://kuniholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0