The leaves may fall but the trees stay tall.

Dag för dag börjar det kännas att min USA-vistelse inte kommer vara så fruktansvärt länge till. Om två veckor och tre dagar är jag hemma igen. Vad konstigt det känns!

Idag har varit en väldigt aktiv dag. Vi åkte till Mall of America, men istället för shopping tillbringade vi tiden i nöjesparken och akvariet! Det var väldigt kul men ganska uttröttande. Redan klockan tio i morse åkte jag, barnen och våra gäster Mikael och Elisabeth och deras barn hemifrån. Vi åkte karuseller, bergochdalbanor och sånt innan lunch och tittade på fiskar och sjödjur efter det. Jag var imponerad av dels storleken på nöjesfältet (halva Gröna Lund) och dels av variationen på åkattraktionerna. Det fanns verkligen allt från barnbilarna till en jättehäftig bergochdalbana med loopar och heartrolls och sånt! Eftersom jag i första hand passade barnen kunde jag inte åka de där looparna. Det får bli när vi åker till nöjesfältet Valley Fair nästa vecka istället. Då kommer mamma och min lillasyster också vara här, så då får jag någon att åka med :)

Vi kom hem vid halv fem, och då låg jag i soffan och läste innan vi åkte iväg och åt middag på restaurangen Osaka. Det var en asiatisk restaurang med både sushi och biff, men man satt vi 10-mannabord med en stor stekplatta i mitten. När alla hade beställt mat kom en kock och lagade maten vid ens bord! Dessutom jonglerade han med knivar och sprejade vatten på oss och showade. Det blev faktiskt god mat. Jag var nog lite för slö för att verkligen uppskatta showen, men barnen tyckte att det var fruktansvärt roligt. Däremot var varje portion så stor att vi fick med oss fem lådor hem med rester! Då har vi lunch :)

Nu ska jag nog sova. Imorgon blir det eventuellt en liten picknick någonstans.
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej banna!!!! Jag saknar dig också jätte mycket!! Jag o pappa kom hem från Rhodos idag och det var jätte skönt och vi är jätte bruna:D!!!! Vi ses snart om 5 dagar faktiskt:D!!!!!



Puss<3333

2010-07-07 @ 20:01:00
URL: http://kuniholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0