Oförglömliga stunder.

Jag upptäckte idag att det finns en sak som aldrig slutar förtrolla mig. Hur mycket jag än "borde" ha växt ifrån det är jag fortfarande fascinerad av Disney-kärlek. Jag och Emma såg Den lilla sjöjungfrun idag (första gången för mig, skumt nog) och jag kunde liksom inte låta bli att bli berörd av hur Ariel och prinsen blir kära i varandra. Jag är inte särskilt förtjust i prinsar och prinsessor, speciellt inte den sortens prinsessor som är handlingsförlamade i glittriga rosa klänningar, men jag älskar de riktiga Disney-filmerna. Dels för att de är extremt vackert gjorda, men också mycket för att det alltid finns en så stark kärlek i dem. Det är inget krångel med osäkerhet, dejter, brustna hjärtan och liknande, huvudpersonerna blir bara kära i varandra och är skapade för varandra. "Och så levde de lyckliga i alla sina dagar". Den sortens kärlek är jag svag för. Speciellt i tecknad version.

Nu känner jag att det börjar likna ett känslosvall här. Så kan vi ju inte ha det.

Idag har det varit varmt. I förmiddags åkte jag, Åsa, Elisabeth, Mikael och alla barnen till gymmet. De vuxna ville gå på ett cirkelträningspass klockan halv tio, och samtidigt var det ett Dance Jam-pass i salen bredvid som jag tog tillfället i akt att gå på. Tanken var att vi skulle lämna barnen i lekrummet, men Elisabeth och Mikaels äldsta barn ville inte alls bli lämnad ensam på ett främmande ställe, så det slutade med att Åsa tog med sig barnen och åkte till dammen och köpte glass istället. Hon hade dessutom simmat i morse, så hon kände inget större behov av att träna. Mitt Dance Jam-pass var otroligt jobbigt men jättekul! Man stod inte stilla en enda sekund, och det var mycket danssteg och kombinationer, främst i form av vanlig hederlig aerobics. Men det blev lite latinoinspirerat och 70/80-talsdans också. Jag var helt slut efteråt, men det var riktigt roligt.

När vi kom tillbaka åkte jag, Åsa, Alex, Emma och Åsas kompis Kerstin till Panera Bread och åt lunch. Panera Bread är en restaurangkedja som har mat som går snabbt men är bättre än snabbmat. Jag åt ost- och broccolisoppa med en macka med kalkon och grönsaker. Supergott! Emma var varm, trött och hungrig, så hon var inte på bra humör varken innan eller efter maten. Åsa och Kerstin skulle åka in till Minneapolis och hämta nummerlappar inför deras triathlon imorgon bitti, och först tänkte jag och barnen åka med. Men när Emma var gnällig eftersom hon vaknade klockan fem i morse åkte hon och jag hem istället, och så fick Alex åka med in till stan.

Våra gäster hade varit i en grannstad och hälsat på Mikaels mamma som råkade vara där samtidigt, men när de kom hem på eftermiddagen tog vi fram Slip'n'Sliden och åkte i trädgården. Det behövdes i värmen!

Imorgon ska Åsa och Kerstin som sagt tävla i triathlon. De startar vid kvart över åtta på morgonen, och resten av folket här ska åka och titta på. Jag skulle gärna följa med om det inte vore så att de måste åka klockan sju. Jag behöver sova! Därför stannar jag hemma, och på eftermiddagen ska jag åka och titta på Beccas fotbollsmatch! Egentligen ringde jag henne för att se om hon ville göra något på förmiddagen, men hon hade match då också. Däremot föreslog hon att jag kunde komma och titta på eftermiddagen, så det ska bli jätteroligt!

Nu måste jag nog sova. Det ska bli lite skönt att vara hemma själv imorgon. Äta frukost själv har jag inte gjort på fyra veckor :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0