I'll be the hero that you're dreaming of.

Idag har varit en väldigt skön dag. Eftersom resten av familjen plus alla gästerna gav sig iväg tidigt i morse för att titta på när Åsa och hennes kompis Kerstin gjorde triathlon hade jag huset för mig själv större delen av dagen. När jag vaknade åt jag omelett till frukost och satt ute på altanen och läste och ringde hem. Sedan åt jag lite lunch och tog en promenad till det närmaste utomhus-köpcentrat. Det tog en dryg halvtimme att gå dit, men jag har nog aldrig blivit så utstirrad tidigare! I varje bil kunde jag se att det tittades förvånat på mig. Speciellt på ett ställe, där gångvägen tog slut och man var tvungen att gå en bit på sidan av den stora vägrenen innan en ny gångväg tog vid, kunde jag verkligen känna hur folk glodde. Till slut var jag nästan lite trött på det, och när en kille (typ 35 år, hitta någon i din egen ålder) tutade på mig ville jag bara komma därifrån. Tacka vet jag Sverige där man kan promenera var man vill utan att folk ser ut som att de aldrig har sett en gående människa tidigare! Självklart mötte jag inga andra fotgängare, men för att vara rättvis blev jag faktiskt passerad av fem cyklister (varav en hälsade på mig).

I vilket fall var det skönt att få komma ut och gå lite. Det var ungefär 23 grader (Celsius) ute, så det var inte farligt varmt. Ändå var det så pass varmt att det var skönt att komma in i luftkonditioneringen på Target, en jättestor affär i Ica Maxi-stil fast bättre kvalitet. Jag köpte ett par jeansshorts, ett linne och lite presenter till min lillasyster som fyller år ett par dagar efter att vi har kommit hem. Sedan promenerade jag hem igen :)

Egentligen skulle jag ha åkt och tittat på Beccas fotbollsmatch, men när jag gick hem kom det ett par regnskurar, och Becca hade ringt till Dave och sagt att värre väder skulle komma och att matchen skulle bli inställd. Så istället satt jag hemma och läste. Det var ganska trevligt det också :)

Efter middagen hamnade jag på Target igen. Emma skulle få nya sandaler och Kerstin skulle handla lite till sina söner, så jag hängde på och tittade runt. Sedan gick vi till en elektronikaffär och skulle köpa ett mobilfodral till Alex, och där hittade jag en polariserande lins till min kamera! Så nu har min kamera "solglasögon". När jag skulle testa den nya linsen skruvade jag fast den på objektivet utan att tänka på att det redan satt en UV-lins där, och de två linserna verkade passa väldigt bra ihop, så nu kan jag inte ta loss dem från varandra! Det går fortfarande att lossa UV-linsen från kameraobjektivet, men jag får ha antingen båda eller ingen lins. Skumt, men inte livsavgörande.

Imorgon ska jag gå upp rätt tidigt. Alex ska göra en barn-triathlon som startar halv nio så vi måste åka vid halv åtta och gå upp runt tio i sju. Det ska bli kul att se på en triathlon, det har jag aldrig gjort. Åsas och Kerstins tävling gick för övrigt bra bortsett från att det var väldigt varmt.

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Josefine

JA, PRESENTER PRESENTER!!!!!!! Ses om 2 dagar:D!!!



PS:Jag har varigt med emelie(fredag & lördag) och vi har bestämt att vi åker till grönan på min födelsedag, inte vat jag om föräldrarna e med på det:P!



Puss

2010-07-11 @ 14:49:28
URL: http://kuniholm.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag mena inte *vet jag om dom e med på det men ändå:)

2010-07-11 @ 14:50:28
URL: http://kuniholm.blogg.se/
Postat av: lucke

Dagens fråga: Tycker du att sången Hallelujah är uttjatad? :)

2010-07-11 @ 15:32:17
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0