Just forget the world.

Idag har varit blandad. Igår kväll hostade jag så mycket att jag trodde att jag aldrig skulle somna. Men efter en timme lyckades jag faktiskt. I morse hostade jag också. Jag åkte till skolan, klarade av att inte säga ett ljud (stor bedrift, tro mig!) och bad om att få sitta i ett annat rum och skriva fysikprov för att inte störa resten av klassen med hostandet. Provet gick helt okej, sedan försökte jag vara tyst igen, hostade nästan upp luftstrupen och åkte hem till mamma. Här hos pappa gör vi om badrummet, så det är hantverkare här på dagarna och trots att hantverkaren i fråga är min kompis pappa så är hela yrkesgruppen lite läskig. Därför åkte jag till mamma. Där drack jag fyra koppar te, skrev på en engelskuppsats, tittade på skidskytte och utdelningen av Nobels fredspris och åt lunch. Sedan åkte jag till pappa och nu ligger jag i sängen och löser sudoku.

Underbart detaljerad beskrivning av min dag, men vissa dagar är sådana.

Igår hade jag körlektion. Jag hade inte kört något sorts fordon över huvud taget på två veckor, så det var lite skakigt i början men gick i övrigt bra. Bortsett från motorstopp när jag skulle ut från macken. Att hosta bakom ratten var lite läskigt, men igår var hostan inte lika illa som idag så det gick bra.

Imorgon ska jag ligga i soffan och titta på skidskytte. Hela dagen. Egentligen skulle jag åka till andra sidan stan och titta på min kompis Filips gympauppvisning, och jag hade verkligen sett fram emot det, men jag måstemåstemåste bli frisk till måndag (helst söndag, men det kommer inte hända). På måndag är det lucia och jag ska ta ton och jag vet inte om jag har noter och vi ska vara halvklass så jag måste sjunga och lite halvpanik sådär. Alltså ska jag se på skidskytte hela dagen imorgon.

Och jag är helt seriös också. Jag älskar att titta på skidåkning! Det är så skönt att titta på folk som är aktiva och duktiga och flänger runt medan man själv sitter i soffan och inte behöver röra sig en millimeter. Om man vill kan man lösa korsord eller läsa en bok eller så samtidigt som man tittar. Superskönt!

Ikväll ska jag se Idolfinalen. Inte för att jag är ultraintresserad utan för att jag inte kan gå till kyrkan. Jag saknar alla! Men nästa fredag är det julfest, då ska jag gå! :)

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0