Från och med du.

Underligt hur den låten förföljer mig överallt. Jag blir så glad varje gång jag hör den, för det enda jag kan tänka på är när jag och Filip sjöng duett till den klockan halv fem på morgonen. Ett av mina mer knasiga minnen... Sen råkar ju låten vara ganska bra också :)

Imorgon är det julafton! Det är helt knäppt. Visserligen har det varit snö sedan slutet av november, lucia är avklarat, alla mina julklappar är inhandlade och jag och pappa har brottats med granen idag, men det känns ändå lite skumt. Fast kul! Känslan är att det kommer bli en mysig jul. Det bästa med julen är att ge bort julklappar. Jag blir verkligen glad när jag ser min paketgömma och vet att de som ska få klapparna kommer bli jätteglada. Att jag dessutom älskar att slå in paket gör ju inte saken sämre. I år är paketen ganska traditionellt inslagna, men förra året slaktade jag bland annat gamla noter till julsånger för att pryda inslagningarna...

Jag måste få berätta om vår gran också. Pappa köpte en kungsgran idag, och den är också en kortis! För er som inte är del i internskämtet: förklaring. Jag är kort. 161,8 cm för att vara exakt. Mamma är typ 169 cm, pappa är typ 175 cm och min lillasyster är 161 cm. Vi är en kort familj, vilket speciellt mina klasskompisar skojar om. Filip brukar "trösta" mig med att jag åtminstone inte behöver böja på benen i badkaret... Därför tycker jag att det är helt underbart att vår julgran är sisådär 185 cm! För att kompensera är den hyfsat vid, men ändå! Granen är del av vår familj på riktigt :)

Nu ska jag eventuellt julstäda lite till.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0