You must be from heaven above.

Den sista skälvande dagen sommarlov. Vad fort sommaren har gått! Fast ändå inte.. Jag kan inte riktigt bestämma mig. Vad jag definitivt vet är att skolan börjar imorgon. Jag börjar tvåan imorgon. Sjukt egentligen. Men kul. Jag håller på att förbereda mig mentalt för mitt värsta skolår hittills. Fysik A, Kemi B, Svenska B, Engelska B, Matte C och D och Franska 4 säger det mesta. Som tur är kommer jag ju fortfarande vara dansledare, umgås med underbara kompisar och pojkvännen, och dessutom börja träna gymnastik på riktigt! Vi får väl se hur det går.

I fredags var jag och "gänget" hemma hos Filip. Vi skulle ha badat, och jag var grymt sugen på att bada, men vädret var inte på vår sida och vi kunde i vilket fall inte riktigt ta oss till något badställe, så vi satt på Filips altan och spelade Rappa-Kalja istället. Det var väldigt mysigt det också :) Sedan lagade vi mat, spelade gitarr och gick ut med Filips hund Zingo. Allt som allt en trevlig dag. Det var skönt att träffa gänget innan skolan börjar.

Igår var jag, pappa och min lillasyster i kyrkan och hjälpte till att dammsuga kyrkbänkarna. Hela kyrkan har renoverats och målats om och så, så igår skulle alla bänkarna tillbaka in i kyrksalen. Vi jobbade där ett tag, och sedan åkte jag till mamma och tog in hennes post. Hon är i Portugal med jobbet, och brevlådan var ganska full. När jag vaknade igår morse kände jag mig jättesugen på att åka inlines, så jag åkte inlines till och från mamma! Det var jättekul (främst för att det var ganska plant). Däremot har jag lite träningsvärk i korsryggen nu. Senare på kvällen åkte jag till pojkvännen en stund. Jag var så frälst på inlines att jag tog dem dit också. Det var inte helt intelligent. Vägen till honom var lite svårare än till mamma, så jag ramlade en gång på vägen dit och två gånger på vägen hem. Sista gången jag ramlade skrapade jag armbågen. Dessutom var jag både sen hem till middagen och trött, så då gav jag upp. Pappa kom och hämtade mig i bilen istället. Jag tror att jag ska öva lite till innan jag försöker ta mig någon annanstans än till mamma på åtta hjul.

Idag ska jag till kyrkan. Jag och min kompis Sara ska läsa bibeltexter på gudstjänsten, och jag ska träffa min kompis Madde :) Sedan ska jag, lillsyrran och vår kompis Mikaela fortsätta göra dansen som vi ska lära ut till vår dansgrupp.

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0