I'm driving fast now, don't think I know how to go slow.


Nu har jag varit duktig igen. Jag kommer få skriva den meningen ett antal gånger den här terminen. Det handlar om läxorna. Nu är nästan alla veckans läxor gjorda. Har bara lite kvar på franskläxan, och en engelskläxa som jag tänkte börja på imorgon eller torsdag.

Idag var det karnevalsplanering! På fredag är det dags för skolans årliga karneval i Rålambshovsparken, och i år är temat "I have a dream". Så min klass plus N1B och N3B samlades i ett klassrum i en och en halv timme för att fundera ut hur vi ska kunna vinna i år. Vår idé blev lite lagom spårad... Det handlade i korta drag om en konstig dröm där lamm inte ville hoppa över ett staket, och sedan skulle det komma Rohanryttare från Sagan om Ringen, och sedan en traktor som skulle köra bort alla. Tyvärr har en annan grupp valt i princip samma tema, så nu kanske vi ska byta ut fåren mot niondeklassare på Öppet Hus ;) I vilket fall var det rejält rörigt men ganska kul med 90 pers i ett litet klassrum. Vi får väl se hur det går på planeringen imorgon.

Dessutom var det första Credo-mötet idag (den kristna skolgruppen)! Vi lekte lite och planerade året. Det finns en hel del spännande idéer på lager... KG-are, se upp!

Nu är det snart läggdags. Trots att jag börjar 11.10 imorgon :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0