"Hur många gånger idag har jag sagt 'jag älskar dig'? Jag har tappat räkningen"



Idag är en mycket speciell dag. För tjugo minuter sedan blev det den 29:e augusti 2010. För exakt ett år sedan, den 29:e augusti 2009, bestämde jag och min pojkvän oss för att vara officiellt tillsammans. Två dagar efter att vi "klickat". Den tredje dagen efter att jag satt i hans knä i en och en halv timme, den andra dagen efter att vi kysstes för första gången. Samma dag som idag, fast för ett år sedan.

Ett år är en lång tid. Speciellt när man är 17 år och därmed inte varit med om så väldans många varv runt solen. Som den obotliga romantiker jag är hoppades jag förstås att det skulle bli så här, när jag 16 år gammal fick denna underbara skapelse till pojkvän. Men jag vågade nog inte riktigt tro det. Nu vet jag. Vet att jag har haft det mest underbara året hittills. Allt tack vare dig. Jag älskar dig.

Så denna dag har förstås firats. Jag har varit hemma hos min pojke hela dagen idag och bara myst och umgåtts, spelat gitarr, tittat på film och kurat ihop oss i soffan. "Åh vilken härlig dag", som Ted Gärdestad sjöng.



Minns du när vi sjöng den här låten tillsammans en förmiddag då ingen annan var hemma?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0