You're beautiful

Hej igen. Det var ett par dagar sedan jag skrev här, men jag har inte haft varken tid eller ork att blogga. 

Veckan har varit händelserik. Till att börja med har jag träffat Johnny varenda dag måndag-fredag. Hehe. I onsdags cyklade han 2 km, träffade mig i en kvart då jag dessutom hade feber, och var sedan tvungen att åka igen. Så sjukt gulligt! I fredags var jag hemma hos honom innan han åkte till Dalarna över helgen. Det var jättemysigt!

I torsdags hade vi karneval i skolan! Alla klädde ut sig efter temat "Livet är en fest" och uppträdde klassvis med olika nummer. Min klass och en klass ur tvåan gjorde olika reklamfilmer som handlade om fest. Jag var 1700-talstjejen från Lidl-reklamen. Jag hade köpt en jättefin rosa prinsessklänning för just det uppträdandet. Men innan vårt nummer började gick jag in ensam inför hela skolan i vit labrock och stora nördiga 3D-glasögon och började förklara att "vi naturare blir ju liksom inte bjudna på fest.. så jag vet inte riktigt vad fest är... men jag har sett folk på tv som dansar, i reklamer... så det är typ vad vi ska göra...tror jag...". Det var så sjukt kul!!! Efter nörduppträdandet tog jag av mig rocken och glasögonen och gav mig in i Lidl-reklamen. De andra reklamerna i vårt nummer var Festis, Mer, Panta Mera, Kavli Räkost och Fredagsmys. Vårt uppträdande borde faktiskt ha vunnit tävlingen! Istället vann N1C, N1D, N2C och N2D med ett nummer där de typ sprang runt som spermier... Men karnevalen var i vilket fall väldigt rolig!! Jag tog 768 foton... :)

Idag var jag, mamma och min lillasyster på Skälbymarknaden. Det var mycket större än jag trodde! Vi var mest där för att vi hade hört talas om det och inte hade så mycket annat för oss. Det fanns massor av stånd där folk sålde lite allt möjligt. Smycken, godis, fårull och björnkorv för att nämna några saker. Vi köpte färska munkar och satte oss på en sten i solen och tittade på folk. Riktigt kul faktiskt!

Nu ska jag sova. Det är skola imorgon, och en hel del kul händer efter skolan. Jag ska ut till Värmdö för att titta på Johnnys skola och sedan ska vi äta tillsammans med några av mina tjejkompisar innan vi tjejer åker till Gamla Stan för att träffa vår gamla klass och starta en kör med dem!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0