Without love, life is like a beat that you can't follow


Jag har hittat min nya favoritmusikgenre: musikal! Moulin Rouge, Grease, Phantom of the Opera och framför allt Hairspray går just nu på Spotify på min dator! Den här låten (spotify) är det bästa jag någonsin har hört!!! Jag kan helt seriöst inte sitta still till den! Alldeles nyss lyssnade jag på den två gånger i rad och dansade runt helt galet i mitt rum för att jag bara var tvungen! Det går inte att sitta still! Åh vad jag älskar att dansa!

Idag har varit en riktigt bra dag. När jag vaknade imorse var det någonting som gjorde att jag inte var det minsta stressad, utan bara kände att jag var glad och pigg för en gångs skull. Jag kom till busshållplatsen fem minuter för tidigt för att träffa min kompis Viktor. Han skulle börja skolan 8.10 på andra sidan gatan från bussen och min buss gick 8.00, så vi träffades i fem minuter. När jag kom till stationen skulle jag åka tåget med Johnny. Tyvärr hade han precis missat tåget, så jag gick av på nästa station och väntade på hans tåg. Det finns inget bättre sätt att starta en måndagsmorgon än att träffa honom! Jag lovar ;)

Skolan var trevlig som vanligt. Jag och Agnes var totalmobbade vid lunchen, haha. Hela vår klass satt vid ett långt lunchbord förutom jag och Agnes som inte fick plats. Vi gick och satte oss vid ett rött bord som stod mitt i en grupp av orangea bord. Så bordet var lika mobbat som vi :) Men vi hade jätteroligt vid vårt egna bord!

Efter skolan tog jag bussen istället för tunnelbanan till pendeltåget. När jag kom till Karlbergs station messade Johnny och frågade om jag hade slutat. Han skrev att han satt på väg till Slussen och skulle åka via Karlberg, så jag satte mig och väntade på honom. Jag misstolkade hans sms som att han var vid Slussen och att det inte skulle ta så lång tid. Jag satt där i 40 minuter, eftersom det visade sig att han var i Nacka på väg till Slussen. Men det gjorde inte så mycket, jag satt och gjorde min franskaläxa under tiden :) När han väl kom dit åkte vi hemåt tillsammans, träffade Linus och jag åkte hem till mitt.

Ikväll har jag skrivit färdigt en svenskauppsats och suttit vid datorn förutom den stunden när jag dansade runt. Imorgon ska jag dansa! Det ska bli jättekul!
Bless // Johanna

Kommentarer
Postat av: Agnes

Bah! Mobbade va? Vi var bara för bra för att sitta med dom andra. ...xD

2009-09-23 @ 22:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0