Isn't it obvious that I love you?

Jag älskar musik så sjukt mycket! Mamma köpte Erik Hassles skiva häromdagen, och nu har jag lyssnat igenom den två gånger efter varandra. Den är helt enkelt grym!! Jag gillar verkligen hans röst och lätta svängiga pop i kombination! Har ni inte hört den, få tag på den någonstans! Rubriken är titeln till en av de bästa låtarna.

Idag har jag haft kemi, samhällskunskap, kör och svenska. Kemin spårade ur till kemi B-kursen och ännu svårare kemi som vanligt. Vi kan liksom inte hålla tillbaka frågorna och nöjer oss inte med för enkla svar. Min lärare var tvungen att vägra svara på Hampus' fråga om man kan få elektrolys på molekyljoner. Inte för att jag vet vad det innebär, men det låter svårt :) Sista tio minutrarna blev jag och Agnes lite ofokuserade. Milt uttryckt. Det slutade med att vi gapskrattade åt tanken att man skulle spela fotboll med en hasselnötsstor rosa boll och att det vinnande laget skulle få dela på hasselnöten... Det var riktigt roligt.

Efter skolan åkte jag hem, träffade Johnny i 25 minuter och cyklade sedan iväg till kyrkan. Han hade cyklat hem till mig så han följde mig en bit på vägen till kyrkan. Att träffas i 25 minuter låter kanske inte så mycket, men det är mer värdefullt än man kan tro. När vi skulle åka iväg tog jag på mig den sjukt stora munktröja som han har "lånat ut på obestämd tid" till mig. Jag fick den för någon vecka sedan, som en helt spontan present! Den går ner till mitten på låren på mig, men den är sjukt mysig! Dessutom gillar jag texten på ryggen: "Losing is not an option" :)

Det var jättekul i kyrkan. Jag och Evelina lärde våra tjejer halva versen av dansen vi håller på med. Jag förvånas över hur duktiga de är! Man tror inte att 8-9åringar är särskilt koordinerade, men våra tjejer är riktigt duktiga! Jag kommer gång på gång på mig med att fascineras över hur okomplicerat det är att vara nio år. De har barns syn på världen och livet, och ska alltid sitta bredvid mig eller Evelina när vi ska sätta oss i en ring på scenen. Jag har redan uppmanat dem att äta ordentligt efter dansen, och tänker fortsätta poängtera att man inte mår bra om man inte äter. Allt på grund av att jag inte kan få den där bloggen av tjejen med ätstörningar ur huvudet. På baksidan av mjölkpaketen finns en bild på en tjej med en stor påse godis och texten "Jag bantade till klockan 11.30". Jag vänder på paketet så fort jag ser den. Den texten påminner mig för mycket om sådant jag vill glömma.

Nu ikväll gjorde jag läxor i musikteori, franska och matte. Så nu ska jag sova.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0