Frusna tår

Nu sitter jag här och äter rostade mackor med jordnötssmör och te till kvällsmat :) Underbart. Ännu mer underbart är att jag är ledig imorn!! Lärarna ska ha "kompetensutvecklingsdag" så vi elever har inga lektioner. Jag hade tänkt gå på elevkårens kick-off, men vid närmare eftertanke är jag hellre hemma. Ensam kommer jag inte vara. Johnny slutar skolan 12, så han borde vara hemma någon gång runt 2 och ville träffa mig då. På förmiddagen planerar jag att bara ta det lugnt. Det känns som att det var ett tag sedan.

Idag har det regnat. Vi skulle ha utegympa när vi upptäckte att det spöregnade. Vår gympalärare tyckte först att vi kunde köra Ultimate Frisbee i lite duggregn, men när han såg hur blöta vi skulle bli fick vi vara inne istället. Det hindrade inte mig, Agnes, Gabriella och Jossan från att springa ett par varv runt fotbollsplanen bara för att vi tycker om regn. Men sedan spelade vi Ultimate Frisbee i gympasalen istället. Det var jättekul! Viktor gjorde dagens räddning när han slängde sig ner på knä för att fånga en frisbee och sedan spelade vidare som att ingenting hade hänt! Mitt lag vann två matcher och förlorade en. Det var jättekul!

Efter skolan åkte jag ut till Rotebro och spelade golf med pappa. Det gick bra, men var sjukt kallt! Jag frös större delen av rundan, och mina tunna sneakers blev blöta och iskalla! En och en halv timmes promenad över en blöt gräsmatta i tunna skor, kjol och strumpbyxor är inte en bra idé när det är +10 grader ute... Men jag överlevde och spelade dessutom bra.

Min väska var tung när jag åkte hem idag! Matteprov på tisdag, utläst svenskabok till tisdag och franskagrammatik till tisdag = plugga en del i helgen. Tur att jag har långhelg då :)
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Visst var den ;D

Haha, muuuu säger kossan :D

2009-09-25 @ 08:46:59
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0