350

Det senaste dygnet har varit riktigt mysigt! Igår kom först mina sysslingar Tobbe och Melinda och deras föräldrar hem till mamma och fikade. De hade inte varit där tidigare, så vi visade dem hur vi bor. Det var jättekul! Jag bakade en jättegod hallonpaj! Senare på kvällen kom min kompis Elin hem till oss på övernattning. Egentligen fanns det inte så mycket anledning för övernattning mer än att det var mysigt. Vi åt middag med mamma och min lillasyster, tittade på Hairspray, drack te, hade tjejsnack och tittade på Gilmore Girls till klockan halv tre. Elin somnade under sista avsnittet så vi insåg att det var dags att sova då. Vi sov på en dubbelsängsluftmadrass i vardagsrummet och vaknade vid halv elva i morse. Det var verkligen sjukt kul att spendera lördagskvällen och söndagsförmiddagen med henne!!

Efter att Elin hade åkt till stan för att dansa gjorde jag gino till mig själv. Skuren frukt i en ugnsfast form med hackad vit choklad över som värms 10 minuter på grillvärme i ugnen. Mums!! Jag gjorde den med ananas, melon och vindruvor. Det allra bästa med gino är att det är ett av få sätt jag kan äta frukt! Jag är allergisk mot de flesta råa frukter, men tillagade går alldeles utmärkt! Ananas är vidrigt för mig att äta rå, det kliar så sjukt mycket i halsen. Tillagad med vit choklad över är den däremot helt underbar! En fruktstund senare gick jag och träffade Johnny. Vi satt på en bänk på en skolgård och myste i en timma. Jag tyckte att det var sommarvärme ute men han verkade inte tycka det. Jag hade på mig svarta shorts och en t-shirt medan han hade långbyxor, tjocktröja, kängor och mössa! Hur han stod ut förstår jag inte, men han verkade trivas i det.

Ikväll har jag flyttat till pappa, tagit hand om mig lite med ansiktsmask, skrivit en engelskaläxa och beställt skolfoton. Imorgon blir det skola! Eftersom jag somnade klockan tre i morse ska jag nu gå och lägga mig :)
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0